20 érdekes tény a repüléssel kapcsolatban, amire nem is gondoltál volna!

2015. május 24. vasárnap, 20:44 - utazomajom
Hírek

1. Sok légitársaság szabályozása szerint a pilóta és a másodpilóta nem eheti ugyanazt az ételt, ezzel is csökkentve egy esetleges ételmérgezés kockázatát. A pilóta az első osztály menüjéből, míg a másodpilóta a business étlapról választhat.
2. Az első három repülőtér Amerikában nyílt.
3. Kezdetben a stewardesseknek 52 kg-nál könnyebbnek kellett lenniük, nem lehettek férjnél, ezenfelül nővéreket alkalmaztak.

A kor divatjának megfelelően

4. Az online checkolást először az Alaskan Airlines vezette be 1999-ben.
5. Az ausztráliai légitársaság, a QANTAS eredetileg a Queensland and Northern Territories Air Service rövidítése volt.
6. 1987-ben az American Airlines megközelítőleg 40.000 dollárt, azaz több, mint 11 millió forintnak megfelelő összeget spórolt mindössze azon, hogy eggyel kevesebb olívabogyót szolgált fel a salátában az első osztályon.
7. A világ legforgalmasabb repülőtere az atlantai Hartsfield-Jackson repülőtér, ahol 970.000 gép száll fel évente. Ezután Chicago, London Heathrow, Tokió, majd Los Angeles következik.

Atlanta, Hartsfield-Jackson repülőtér

8. A Boeing-747 több mint hatmillió részből áll.
9. 1971-ben D. B. Cooper eltérítette a Northwest Orient Airlines Boeing-727-es gépét. Elérte, hogy 200.000 dollár váltságdíjat fizessenek az utasokért, amit leszállást követően három ejtőernyővel nyújtottak át neki. Leszállt a gép, elengedte az utasokat, de a pilótákat és a fedélzeti mérnököt nem. Felszálltak újra, majd a gép hátuljából kiugrott ejtőernyővel, és sosem találták meg. Egyébként a papírpénzek mindegyike 1969-ben nyomtatott, egy San Franciscó-i bank által kiadott, L-lel kezdődő sorszámú volt. Mind a 10 000 darabot egyenként lefényképezték.
10. 2013-ig a leghosszabb repülőút a Singapore Airlines által üzemeltetett 21-es járat volt New York és Szingapúr között, 18 és fél óra, Airbus-A340-500-zal.

Airbus A340-500
Airbus A340-500

11. Később ezt a járatot törölték, így nincs közvetlen járat USA és Szingapúr között.
12. A Boeing-747 sebességi rekordja 1392 km/óra.

Bal felső sarkot tessék figyelni, földhöz viszonyított sebesség csomóban (fotó: http://www.groundspeedrecords.com)

14. A kereskedelmi repülés korai szakaszában a légnyomáskülönbségből sokszor adódott probléma, megszokott volt az oxigénmaszkok használata.
15. Néhány légitársaság nem használ 13. sorszámot az ülések kiosztásánál. Most én is kihagytam.

Hol a 13-as sor? A Ryanairen sehol

16. Minden órában több mint 61.000 utas van a levegőben Amerikában.
17. A British Airways utasai 6 tonna kaviárt fogyasztanak el évente.
18. A Singapore Airlines a világ második legnagyobb felvásárolója a Dom Perignon pezsgőnek.
19. 2011-ben a Heathrow reptér 69.433.230 utast szolgált ki.
20. Az ételek és az italok más ízűek a levegőben a légnyomáskülönbség miatt.

Talán ez is érdekelhet