50. nap – Sapa túra első napja

Sapát leginkább március és május, illetve szeptember és november között érdemes meglátogatni a “hivatalos” ajánlás szerint. Habár január hideg, ködös és saras, ennek ellenére szerintem ilyenkor is érdemes beiktatni egy Sapa túra programot, hiszen egy életre szóló kalandban lehet részünk.

Időjárás

Amikor megérkeztünk szakadt az eső. Az járt a fejemben, hogy ezt nem hiszem el, hogy még mindig esik, én nem akarok ilyen esőben, 10 fokban, sárban túrázni, a cipőm is át fog ázni. Az első nap Sapában, egy hotelban volt a szállásunk. Már korán reggel oda a hotelhez vittek először, ahol az aznapi túra előtt reggelivel kínáltak. Reggeli után megismerkedtünk a helyi túravezetőnkkel, Sue-val, aki elmondta a programot.

Túra

Első nap a Sapától 3 km-re található Cat Cat faluba megyünk, ahova rendes betonút vezet. A hotelban lehet bérelni gumicsizmát, így annak se kell aggódnia, hogy átázik a cipője, akinek nincs vízhatlan túrabakancsa. A falu és a környék csodás. Sapa környékén több etnikai csoport is él, mindegyikre igaz, hogy színes ruhákat viselnek és az asszonyok egy kötött sál szerű sapkával fedik a fejüket. Cat Cat faluban a Hmong-ok laknak. Vissza fele séta közben beszélgettem pár szót a túravezetőnkkel. Kiderült róla, hogy 30 éves és 4 gyereke van. Megtudtam, hogy a bivalyt nem a húsáért tartják, hanem a földeken való munkájáért. Húst csak heti egyszer-kétszer esznek, akkor többnyire csirkét, disznót vagy kacsát.
Ebéd után szabadprogram volt, kicsit úgy éreztem, mintha igazából semmi különös nem történne idáig, ezt akár egyedül is megcsinálhattam volna, hiszen Cat Cat falut egy turistáknak kiépített beton úton lehet körbesétálni, ahol eltévedni egy művészet lenne. A délutáni szabadprogramért pedig végképp nem kell egy túrára befizetni. Remélem a következő napok már adnak valami plusz élményt is.
Habár az eső folyamatosan ömlött még délután is, azért kimentem a Ham Rong hegyre, ami egy hatalmas park szerűség, tele virágokkal, fákkal, sziklákkal és érdekes mesefigura szobrokkal. Kb. 2,5 óra alatt körbe lehet sétálni az egészet. Szerintem mindenképp megéri a 900 Ft belépőt.