55. nap – Cat ba nemzeti park

Azt hittem, hogy egy lightos sétára és egy kis hajókázásra fizettem be, de végül ennél sokkal izgalmasabb lett ez a mai nap.
Miután az idegenvezető bácsika összeszedett mindenkit, felültünk a helyi buszra és elindultunk a Cat ba nemzeti park felé. Habár a brosúrában az volt írva, hogy kb. 4 órás túra a program, de igazából akkor nem is tudatosult bennem, hogy az valószínűleg nem 1-2 km-es séta lesz. Csak akkor szembesültem azzal, hogy ma kicsit betegen 15 km-t kell legyalogolnom, amikor a bejáratnál ezt az idegenvezetőnk közölte.

Hosszú séta

Azt szerintem már mondanom sem kell, hogy az esővel megint nem volt szerencsénk. A reggel bevett lázcsillapító is megtette a hatását, így a nap végére csavarni lehetett a vizet (izzadságot) a pólómból.
De még ha csak 15 km séta lett volna. Ebből 6 már szinte sziklamászás volt, hiszen nem kitaposott útvonalon haladtunk. Egy élmény volt, így esőben, csúszós köveken haladni és mászni. De a legkomolyabb, hogy a kb. 60-65 éves idegenvezető bácsika ezt megcsinálja heti 4-5-ször.
Sapában 3 napon keresztül délben, este pontosan ugyanazt a kaját ettük, úgyhogy kicsit már unalmas volt, de itt egy olyan kiadós, ízletes ebédet kaptunk, hogy szó szerint 4-szer szedtem.
Ebéd után már csak egy könnyed 4 km várt ránk, csodás környéken, völgyeken át, majd a napot egy kis hajókirándulással zártuk. Hihetetlen gyönyörű ez a környék és jó időben még csodálatosabb. Továbbá az a jó benne, hogy egyáltalán nem turistás, legalábbis nem zavaróan.

Megéri?

A programot mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szeret túrázni. Télen az eredeti ár 20 dollár, de én megkaptam 18-ért, amit teljes mértékben megért.