A legjobb hazai szállodák – Thermal Hotel Balance Lenti

Hazai top szállodákat bemutató sorozatunk következő része alkalmával a különleges Thermal Hotel Balance Lentin töltöttünk el egy hétvégét. Ebben a sorozatban általunk tesztelt, legalább négy csillagos wellness szállodákról olvashattok. Úgy, ahogy mi láttuk. Az előző hoteleket ide kattintva éritek el.

Thermal Hotel Balance Lenti

Miért is különleges? Lenti Magyarország dél-nyugati részén fekszik, Zala-megyében, a hármashatár mellett. Bár elsőre úgy tűnhet, hogy kissé kiesik a perifériából, Budapestről is kényelmesen megközelíthető, alig 2,5 óra alatt a Balaton déli partjának mentén, autópályán haladva. Ha kellően szervezettek vagyunk, akár még egy jó balatoni strandolással is összeköthetjük a látogatást. De ami igazán nagy aduásza ennek a helynek az az, hogy néhány napos tartózkodásunk során kapásból három országot is felfedezhetünk.

HotelBalanceLenti2

A szálloda egyébként nemrégiben ünnepelte 1. születésnapját, tehát épp most van abban a szakaszában, amikor legideálisabb látogatni: már nem rendelkezik az ún. gyerekbetegségekkel, de még minden nagyon új és szép, ráadásul szuper programokkal és csomagokkal készültek az idei szezonra.

A környék

Alig 15 perc alatt átugorhatunk a Szlovéniában található Lendvára, ahol mindenképp érdemes felmenni a Vinarium (kilátótorony) tetejére, innen ugyanis jó időben 4 ország tárul a szemünk elé. Lendva bájos kis települése pedig remek kiállításokkal, autentikus hangulattal és főleg remek borospincékkel várja a látogatókat.

HotelBalanceLenti8

Továbbá a környék is számos nagyszerű programot kínál nekünk, gondoljunk itt csak a Csömödéri Erdei Kisvasútra, amely az ország leghosszabb kisvasút vonala, a Lenti Termálfürdőre, vagy épp a szintén ugrásnyira lévő, mesebeli Őrségre. Túrázásra, biciklizésre és fürdőzésre is egyaránt kiváló ez a régió.

HotelBalanceLenti1

A szobák

A szálloda összesen 92 szobával és két lakosztállyal rendelkezik. Minden szoba klimatizált, az ágyak nagyon kényelmesek, továbbá puha törölközők és fürdőköpenyek várják a vendégeket. Ráadásul a fürdőszobákban bio kozmetikumok és egyéb különlegességek is helyet kaptak. De bármilyen csalogatóak is ezek a szobák, saját tapasztalatunkból kiindulva annyi minden remek dolgot tartogat még a hotel, hogy itt fogjuk a legkevesebb időt tölteni.

HotelBalanceLenti4

Wellness és gyógyfürdő

Nagyon nehéz tömören összefoglalni, hogy mit is kínál maga a szálloda, illetve a közvetlenül vele egybeépült Lenti Gyógyfürdő, hiszen azt leszögezhetjük, hogy mind alapterületre, mind szolgáltatásban hatalmasat villantanak.

A szállodának a 4. emeletén található a saját wellness részlege, ami egy gyönyörű panorámás élménymedencéből, továbbá gőzfürdőből és szaunákból (aroma-, finn és infraszuna) áll. Emellett persze adhatunk az élvezeteknek a masszázsszobákban is, de a mi kedvencünk egyértelműen a sky bár, valamint a panorámás medence volt, ahonnan úszás közben is gyönyörködhetünk a környező tájban.

HotelBalanceLenti5

A Lenti Gyógyfürdőbe pedig az 1. emeleten keresztül juthatunk el, így kényelmesen átsétálhatunk gyerekekkel, vagy rossz idő esetén is, hiszen nem kell elhagynunk hozzá a szálloda területét.

A Fürdő 8 hektárnyi zöld területen, 5 szabadtéri (gyermek-, úszó-, élmény- és gyógymedencékkel) és egy félig fedett hidro-masszázs élménymedencével csalogatja a víz szerelmeseit, míg zárt élményfürdő részlegén külön szaunavilág, úszó-, tan- és hidromasszázsmedencék várják egész évben a látogatókat.

Ha pedig még ez sem lenne elég garancia a feltöltődésre, akkor íme egy igazán különleges tény: nem csak a fürdő, de a szálloda alatt is végigfutnak az ún. Szent György energiavonalak, amelyek kizárólag Lentiben találhatóak meg így együttesen, egy helyre koncentrálódva. Nem csoda hát, hogy itt mindenki annyira könnyen kerül egyensúlyba.

HotelBalanceLenti6

L16 étterem

A mi favoritunk a Konyha lett, abból is adódóan, mivel egyikünk speciális diétával rendelkezik, mégsem kellett lemondania a finomságokról. A diétát jelezve a szálloda Konyhafőnöke személyre szabott menüvel készült, és beszélgetésünkkor elmondta, hogy ha ételallergiával, vagy érzékenységgel küzdő vendég érkezik hozzájuk, akkor mindig előre leegyeztetik (telefonon, vagy írásban) a vendéggel, hogy milyen fogások kerüljenek az asztalra.

Az egyszerre nemzetközi jegyekkel is bíró, de a környék jellegzetességét is magán hordozó konyha egyébként nem csupán a vacsoránál ügyel arra, hogy az asztalunkon a szezonnak és a gasztrotrendeknek megfelelő, egészséges, ám izgalmas ételek kerüljenek a tányérunkra. Külön kedvencünk volt a reggelinél az általunk csak ‘omlett sziget’-ként aposztrofált sarok, ahol frissen, kéréstől függően zöldséggel és házias húsokkal dúsított tojásételek készülnek. Mint megtudtuk, olyan népszerű ez a részleg, hogy egyetlen reggeli alatt akár 80-90 tojás is elfogy (nem ideszámolva a főtt tojásokat és a rántottát).

HotelBalanceLenti7

Összegzés

Bár feladtuk a leckét a hotelnek (diéta, születésnap, kisgyerekes család), mégis mindenből kiválóra vizsgáztak! Fantasztikus élmény volt ez a pár nap, a legnagyobb problémánk az volt, hogy a bőség zavarával küzdöttünk, már ami a programokat és a látnivalókat illeti. Mi azért igyekeztünk mindent belesűríteni ebbe a kis időbe, de tény, hogy kényelmesen el lehet itt tölteni egy hetet is, tarkítva kirándulásokkal, biciklitúrákkal, fürdőzéssel, vagy valamelyik szomszédos országba tett látogatással. TIP: A kisvasutazást ki ne hagyjátok, sőt, tankoljatok fel némi enni- és innivalóból és menjetek egészen Kistolmácsig, ahol csobbanhattok a helyi tóban is, majd visszavontozhattok az utolsó járattal.