Magyarországhoz közeli tengerpartok, ahova pár napra is kiruccanhatunk

lanymajom /

Ha épp a tengerparti nyaralásunkat szervezzük, akkor ne csak a repülős utazásokban gondolkodjunk, hanem vegyük fontolóra a Magyarországhoz közeli, autóval könnyen elérhető üdülőhelyeket is, hiszen

1, ha kevés szabadsággal rendelkezünk, akkor sokkal könnyebb beülni az autóba és levezetni péntek este, majd hazajönni mondjuk hétfőn, mint repülőjegyet keresgetni az alkalmas időpontra. Ezen felül a reptéri procedúrákkal és transzferekkel is csak időt vesztünk.

2, családosoknak is ideálisabb egy 5-7 órás autóút, mint végig szenvedni egy (hosszú) repülőutat a gyerekekkel.

3, Magyarországtól karnyújtásnyira is találunk hangulatos mediterrán településeket és csodás partszakaszokat.

4, ha későn kezdtünk neki a szervezésnek, tervezésnek, akkor már a fapados üdülőjáratok árai is az egekbe szöknek, így akár még árban is jobban járunk egy gyors horvátországi vagy adriai csobbanással.

Hova induljunk?

A délnyugati szomszédunk, Horvátország összesen 5835 km-es partvonallal rendelkezik, így listánk nagy részét a horvát tengerpartok teszik ki, viszont érdemes említést tenni a szlovén és az olasz strandokról is. Montenegrót és Boszniát már nem vettük bele a megfontolni való opciók közé, hiszen fontosnak tartottuk, hogy csak azokat a helyeket ajánljuk, melyek Budapestről 5-7 órás autóútra találhatóak. Montenegrót 10 óra alatt nem igazán tudjuk megközelíteni a fővárosunkból, illetve a Wizz air új járatainak köszönhetően pedig már nem is nagyon látjuk értelmét egy gyors, autós montenegrói kirándulásnak, hacsaknem több szabadsággal és hosszú útitervvel rendelkezünk.

Olaszország

Az olasz Adria leginkább a családosoknak kedvez, hiszen a tenger erre lassan mélyül, hosszan elnyúló homokos partokat találunk, illetve a turizmus szempontjából jól kiépített a környék. Az olasz Adriáról még azt kell tudni, hogy a víz erre nem olyan kristálytiszta, átlátszó, türkizkék, mint például Görögországban vagy Dél-Olaszországban, hanem kicsit zavarosabb, viszont ez nem azt jelenti, hogy koszos lenne, hanem csak egyszerűen kevesebb a víz sótartalma.

1, Lignano

Tökéletes helyszín a kisgyerekkel utazóknak. Több kilométeren elnyúló, homokos tengerpart és szállodák tömkelege fogad, illetve a gyerekek szórakoztatására minden rendelkezésre áll, amit el tudunk képzelni az állatkerttől a csúszdaparkon át a vidámparkig.

2, Bibione

Bibione is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint Lignano.

3, Caorle

Aki nem csak a parton képzeli el a nyaralását, hanem egy kicsit átérezné az olasz lazaságot és sétálgatna egy hangulatos mediterrán városban is, annak Caorle lesz az ideális választás.

4, Lido di Jesolo

A környék legnépszerűbb üdülőközpontja, ahol minden féle szórakozási lehetőség és vendéglátóipari egység jelen van, illetve rendezett, tiszta strandok várják a látogatókat.

Ha nem szeretnél messzire utazni, fedezd fel a legjobb balatoni strandokat!

Szlovénia

A horvátok előszeretettel viccelődnek a szlovén partvonal hosszán; például van egy olyan mondásuk, hogy ha beleteszed a lábujjad a tengerbe, akkor még Szlovéniában vagy, de ha már elkezdesz úszni, akkor Olaszországban. Ezek a viccelődések és a méret ne vegye el senkinek sem a kedvét egy kis szlovén tengerparti kiruccanástól, hiszen itt is találunk érdekes helyszíneket. Szlovénia előnye Horvátországgal szemben, hogy nem annyira népszerű, mint a szomszédja, ezáltal kisebb tömegre is számíthatunk. A természet- és túrázni kedvelőknek is kiváló célpont.

1, Koper

Az autópályáról letérve Koper lesz az első település, amit érintünk, viszont itt nem érdemes megszállni, hiszen ez egy kikötőváros, így nincsenek szép strandjai. Persze útközben azért mindenképp álljunk meg egy rövid sétára, mivel maga a város hangulatos.

2, Izola

Ha strandolás után este egy kicsit kimozdulnánk, részt vennénk valamilyen programon vagy beülnénk egy hangulatos étterembe, esetleg csak sétálnánk egyet a korzón, akkor Izola lesz a megfelelő célpont.

3, Strunjan

Ha vadregényesebb strandokra és sziklás partokra vágyunk és még egy kicsit túrázgatnánk is, abban az esetben Strunjanba tegyük a bázisunkat.

4, Piran és Portoroz

Piran egy kis ékszerdoboz a szlovén tengerparton, ahol a szűk kis utcákban sétálgatva szinte Itáliában érezhetjük magunkat. Miután felvettük a mediterrán ritmust és kipihentük az autóutat, akkor induljunk is tovább Portorozba, ahol homokos parton napozhatunk.

Horvátország

Horvátország az örök kedvenc, hiszen hatalmas választékkal rendelkezik, ezáltal mindenki megtalálja a maga igényeihez és elképzeléseihez leginkább passzoló szállást vagy tengerpartot. Mivel rengeteg az opció, ezért nem is tudunk most mindent felsorolni, csak a legnépszerűbb és legközelebbi üdülőhelyeket emeljük ki.

1, Jadranovo

Jadranovo egy viszonylag nyugis halászfalu, ahol még főszezonban sincs nagy tumultus. A környéken rengeteg felfedezni való helyet találunk és kiváló hely az egynapos túrákra és kirándulásokra is. Gyerekkel is nagyszerű célpont.

2, Omisalj

Omisaljon már nagyobb életet találunk, ahol pihenésre, sportolásra, szórakozásra, de akár kulturális programokra is lehetőség van.

3, Rijeka

Rijekában való szállásfoglalást leginkább a fiataloknak ajánljuk, hiszen itt a legpezsgőbb az éjszakai élet. Városlátogatásra persze mindenképp álljunk meg, hiszen csodás, magyar vonatkozású épületeket találunk.

4, Opatija

Opatija egy elegáns üdülőtelepülés, ahol leginkább a komfortos, szép környezetben való nyaralásra van lehetőség. A városban is kellemes éttermek és kávézók várják a turistákat.

5, Rovinj

Rovinjt az Adria egyik legszebb településeként tartják számon, mely szintén egy kis olaszos bájjal rendelkezik. A közelben szuper kirándulási lehetőségeket találunk, például a Szent Eufémia templomhoz, ahonnan pazar kilátásban lesz részünk.

6, Premantura

Premantura a csodás természeti értékeiről és tengeröbleiről híres. Nem egy tipikus, napágyas, hosszan elnyúló tengerpart vár, hanem egy igazi festői tájkép fogad. Premanturához nagyon közel fekszik Pula, ahol a római kori amfiteátrumot tekinthetjük meg.

A kép forrása: https://www.flickr.com/photos/gruenemann/2611388424/

7, Baska

Baskát leginkább az aktív kikapcsolódást kedvelő utazóknak ajánljuk, hiszen a környéken rengeteg sportolási, túrázási, bicózási lehetőség vár. Baska partjai szépek, a víz tiszta és a város éttermei is jók.