Oldjátok meg, ahogy akarjátok! Problémamegoldás Ryanair módra
Minden jó, ha a vége jó, mondta Shakespeare. Olvasónk, Cintia is valószínűleg hasonló gondolatokkal tért haza a szardíniai nyaralásáról, de azért a Ryanairnek köszönhetően emlékezetesre sikerült az utazás.
Cintiáéknak nem éppen zökkenőmentesre sikerült a Szardíniába való utazásuk. A milánói átszállással Cagliariba szóló jegyüket egy online repjegyfoglaló oldalon vásárolták, a légitársaság pedig a Ryanair volt. A problémák Milánóban kezdődtek, amikor kiderült, hogy törölték a Cagliariba induló járatot.
Milánóban ragadtunk… 21:35-kor indult volna a gépünk, majd óránként, másfél óránként írták ki az új időpontokat és végül hajnali 3 előtt törölték a járatot.
A bonyodalom csak tovább tetőzött, amikor olvasónk információhoz szeretett volna jutni, hogy mégis hogyan tovább, mi lesz így a nyaralásukkal.
Nem tudunk olaszul, így angolul kértünk felvilágosítást, amit nem nagyon kaptunk. Fél órával később elküldtek minket az információs pulthoz, ahol hatalmas tömeg volt, mivel nem csak a mi gépünket törölték. Feldühödött emberek verték az infós pult ajtaját, ablakát, ment a kiabálás… Életemben nem éreztem magam annyira rosszul, mint akkor ott.
Hosszú idő után Cintia is odajutott az információs pulthoz, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy egy busz fog értük jönni, menjenek ki a terminál elé, de azt már nem árulták el nekik, hogy milyen busz, hova és mikor viszik el őket.
Kimentünk a párommal és vártuk a buszt, de mondanom sem kell, hogy feleslegesen.
Az egész éjszakát a reptéren töltötték, amikor még mindig nem tudtak semmit arról, hogy mikor is fognak eljutni végre Szardíniába.
Hajnali fél 7-kor egy másik hölgy azt mondta, hogy álljak be a ticket counterhez és húzzak sorszámot. A 405-öst kaptam és a 44-es számnál tartott a sor. Akkor hallottunk meg egy magyar hölgyet és végül odacsapódtunk hozzájuk, mert tudtak olaszul és ők is oda indultak, ahová mi. Nekik azt mondták, hogy mivel többen vagyunk kitalálnak valamit, hogy eljussunk Cagliariba. Itt kezdtem megnyugodni…
A nyugalom érzése sajnos csak 5 percig tartott, mivel később szinte teljesen magukra hagyták őket, hogy intézzék az utazásukat úgy, ahogy akarják. Az emlegett busz is megérkezett végül, viszont 3 óra helyett 7 órakor tudtak elindulni a légitársaság által foglalt hotelba.
Azt mondták, hogy mehetünk egy hotelbe és ott intézzük el a dolgokat, innentől kezdve nem tudnak mit csinálni. A Ryanair közben volt olyan kedves, hogy a megmaradt repülőjegyeit háromszoros áron adta. A szálláson összeültünk sorstársak és nézelődtünk a lehetőségek után. Kis idő múlva egy másik repülőtérről (Linate 14:40) induló járatot találtunk és az Alitalianál tudtunk foglalni. 40 óra ébrenlét után oda is értünk, igaz csúsztunk egy napot, de a képeken láthatjátok, kárpótolt minket ez a “kis kellemetlenség”.
Cintiáékat egyáltalán nem tájékoztatták a helyszínen a kárpótlásról. Készülj föl a hasonló esetekre, olvasd el, hogy milyen jogok illetnek meg és mit tehetsz járattörlés esetén: