accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Az útlevél ellenőrző rendszer hibája miatt nem repülhetett néhány utas a Liszt Ferenc repülőtérről!

utazomajom /

Az athéni eset után újabb útlevél ellenőrzési procedúráról kell beszámolnunk. Vagyis ebben az esetben épp annak hiányáról, történt ugyanis, hogy olvasónk február 5-én szeretett volna a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről Páfoszba repülni a Ryanair menetrend szerinti járatával.

Az újabban tapasztalható hosszú várakozási idők miatt már 3 órával a járat indulása előtt a reptérre érkezett. Épp megnyugodhatott volna, amikor a következő eset történt.

“Miután bejelentették a beszállókapu számát, 50-55 perccel a tervezett indulás előtt megjelent az útlevél ellenőrzésnél. Azonban az útlevél ellenőrző rendszer nem működött, így senki nem mehetett át a kapun. Egyre több utas érkezett az útlevél ellenőrzésére, körülbelül 150 utas várakozott.” – írja az esetről olvasónk, aki kanadai barátja nevében nyilatkozott.

A hatalmasra duzzadt tömeg miatt egy rendőr is megérkezett.

“Pár perccel a gép tervezett indulása előtt egy rendőr megjelent, és megkérdezte az utasokat, hogy ki repül Páfoszba. Az EU-s útlevéllel rendelkezőknek meg kellett mutatniuk az úti okmányukat, amivel átmehettek a kapun, viszont akik nem EU-s okmányokkal rendelkeztek (habár a barátomnak van tartózkodási engedélye), nekik megmondták, hogy várniuk kell amíg a rendszer helyre nem áll. 20 perccel később végül felírták a nem EU-s okmányokkal rendelkezők adatait, és átengedték őket a kapun, azonban ekkora a gép már elindult.”

Páfoszba utazott volna.

Pontosan nem tudjuk, hogy a “felírás”-e a legmegfelelőbb eljárás ebben az esetben, kérdéseinket elküldtük a Budapest Airport szóvivőjének.

Az eset után olvasónk érthető módon kártérítést szeretett volna kérni, de mindenhol falakba ütközött, senki sem vállalta a felelősséget.

“A rendőrségtől azt az információt kapta, hogy a Ryanair-től kell a kártérítést igényelni. Azonban a Ryanair-nek nincsen irodája a reptéren, így a Celebi felelt az ügyért. A Celebi a reptér hibájának tekintette az esetet, így ők sem tudtak segítséget nyújtani. Végül a reptéri információs dolgozóhoz ment információért és segítségért, aki azt mondta hogy a reptér nem ad kártérítést, az a Ryanair vagy a rendőrség dolga. És ugyan szóban elismerték a felelősségüket, írásban már nem tették meg. Azt mondták hogy a bud.hu-n található egy formanyomtatvány, amit kitöltve kaphat kártérítést, azonban ilyen formanyomtatvány nincsen a reptér honlapján. Emellett annak ellenére hogy volt utasbiztosítása, még azzal sem tud kártérítést igényelni, mivel nem kapott az esetről írásos igazolást. Így nem csak a repjegy, hanem az előre kifizetett szállás árát is elvesztette.”

Az esettel kapcsolatban megkerestük a repülőtér szóvivőjét, válaszával frissíteni fogjuk a cikket.

Te is érintett vagy? Írj egy üzenetet az info@utazomajom.hu email címre!

Ajánlatok