A Wizz Air nem közvetlenül hárítja át az extraprofit-adót az utasokra
A Wizz Air úgy tűnik jó színben szeretne feltűnni, ezért nem közvetlenül hárítja át az extraprofit-adót az utasokra. Ne legyenek kétségeink, ugyanúgy mi utazók fogjuk fizetni, csak ahogyan a Wizz Air fogalmaz, a “viteldíjak fognak növekedni.”
Azt gondolom, hogy nagyon ritka egy multinacionális cég esetében az, amikor feketén fehéren felvállalják az egyébként népszerűtlen döntésüket, mint ahogyan a Ryanair tette. A Wizz Air egy komoly vállalathoz méltóan kivárt, hogy milyen visszhangja lesz a legnagyobb versenytársának intézkedésének. Mindkét esetben az utasok fizetik meg a különadót, de a Wizz Air sokkal szebben, kifinomultabban tálalta. Egyébként tegnap Hollik István, a kormánypárt kommunikációs igazgatója azt mondta, hogy elfogadhatatlan a Ryanair viselkedése és fogyasztóvédelmi eljárást indítanak a Ryanair ellen. Ha mégis árat emelnek, akkor majd még jobban megadóztatják őket.
És jöjjön a Wizz Air közleménye.
Az alábbiakban küldöm a Wizz Air nyilatkozatát, amelyben a légitársaság kijelenti, hogy a július 1-ig megvásárolt jegyek kapcsán nem hárítja át utasaira az extraprofit-adó által jelentett pénzügyi terheket.
A Magyar Kormány által 2022. július 1-től hatályba lépő, a légitársaságokat is sújtó extraprofit-adó kapcsán a Wizz Air úgy döntött, bár a meghirdetett rendelet minden valószínűség szerint érinti majd a jegyárakat, a korábban megvásárolt jegyek esetében a légitársaság nem hárítja át utasaira a jogszabályban meghatározott összeget.
Az extraprofit-adó és az üzemanyagárak növekedése miatt a jövőben a viteldíjak várhatóan emelkedni fognak. A repülőjegyárak azonban dinamikusan változnak, és mint mindig, ezután is elsősorban a kereslet és a kínálat határozza meg azok alakulását.
Továbbra is úgy véljük, az utasonként számított adó bevezetése nemcsak magasabb viteldíjat jelenthet, de a légitársaságokra rótt extra gazdasági teher tovább lassítja a régóta várt gazdasági fellendülést is, nem csupán a Wizz Air, hanem a gazdaság egésze számára. A légiközlekedési ágazat, melynek a Wizz Air is része, jelentős veszteségeket szenvedett a COVID-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet.