18 órája várják a Wizz Air utasai Madridban, hogy hazaérjenek végre húsvétra
Egy gépnyi utas várja 18 órája Spanyolországban, hogy hazajussanak húsvétra. Az eredetileg 2025. április 18-án 20:15-kor Madridból Budapestre induló W6 2372 számú Wizz Air járat utasait a légitársaság óránként tájékoztatta, hogy a gép késik. Végül 5 óra várakoztatás után kiderült, hogy a gép műszaki okok miatt nem tud felszállni.
Ezután éjjel 2:00-kor érkezett a következő hír, miszerint a gép az eredetileg tervezett időpontnál 16 órával később, 12:30-kor fog indulni. A poggyászok felvétele után az utasoknak egyéni úton kellett a Wizz Air által biztosított szállodába eljutniuk. Ekkora már hajnal 3 óra volt. Rövid alvás után a transzfer reggel 10:30-kor indult a repülőtérre. Ezután újra be kellett csekkolni és feladni a poggyászokat.
Azóta a reptéren várakoznak az utasok. Olvasóink elmondása alapján a közel 20 óra alatt a légitársaság egyetlen 5 EUR értékű kupont biztosított azon túl, hogy a hotelben volt lehetőség reggelizni. Nagyon sok a kisgyerekes család a pórul járt utasok között, akik többnyire a repülőtér padlóján fekve várakoznak.
A húsvét kiemelt időszaknak számít, az év első komolyabb megpróbáltatása a légiközlekedésben. Rengeteg járat indul, a töltöttség pedig kiemelkedő. Reméljük nyárra mindent megtesznek a légitársaságok, hogy ne kelljen egy teljes nap egy gép kimaradás pótlására.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a Wizz Air-t, akik ígérték, utánanéznek a történteknek. Amennyiben érdemben válaszolnak, frissítjük a bejegyzést.
Úgy volt, hogy ma 16:30-kor elindul végre a járat, azonban közölték, hogy ezzel a géppel sem tudnak hazajutni. A következő időpont 19:30. Az utasok nagyon türelmetlenek, hangosak, ami érthető. Egyrészt lassan egy napja várnak, másrészt reggel 10:30-kor vitte vissza a Wizz Air őket a hotelből a repülőtérre.
UDAPTE: Megérkezett a Wizz Air válasza, amit módosítás nélkül közlünk.
„A Wizz Air Budapestről Madridba tartó járatát teljesítő repülőgépet út közben villámcsapás érte. Az utasok, a személyzet és a repülőgép biztonsága minden esetben elsődleges, ezért landolás után a repülőgépnek kötelező felülvizsgálaton kell átesnie, amely előre nem látható okok miatt elhúzódott, illetve a személyzet rendkívül szigorúan szabályozott munkaideje is lejárt.
A Wizz Air többször is értesítette az utasokat a foglaláskor megadott elérhetőségeken, emellett három alkalommal ételutalványt küldött, valamint szállodai szobafoglalást is felajánlott, az ezzel kapcsolatos utazási költségeket pedig utólag megtérítik. Mivel a szállodai foglalással többen sem éltek, a légitársaság ezúton is kéri, hogy részesítsék előnyben a közvetlen jegyfoglalást, mert csak a foglalási rendszerben megadott elérhetőségekre tudnak értesítést küldeni.
A járattal kapcsolatos legújabb információkról folyamatosan értesítjük az utasokat.”