accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Kisebb összegű kártérítés, hosszabb késések után – csorbítanák a légi utasok jogait

utazomajom /

A Légi Utasok Jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet valóban megérett már a felülvizsgálatra, hiszen mind a világunk és azon belül a légiközlekedés is jelentősen megváltozott. Gondoljatok bele, hogy éppen csak felszállt a Wizz Air első járata, amikor a rendeletet megalkották.

Fontos azonban kiemelni, hogy a rendelet megalkotói és az ezzel kapcsolatosan egyre újabb és újabb döntéseket hozó Európai Bíróság szerint a kiemelt cél, hogy az Unió fellépése „az utasok magas szintű védelmére irányuljon.” A jelenlegi szabályozás valóban sok problémát felvet, hiszen a légitársaságok igyekeznek kibújni annak betartása alól, de ez elsősorban nem a rendelet hibája: egyszerűen semmilyen érdemi szankció nincs a szabályozás be nem tartása esetén és ez nem úgy tűnik, hogy egy új szabályozással megváltozna. Abban az esetben, ha a jelenlegi rendeletet ténylegesen betartanák a légitársaságok, úgy – néhány érdemi kiegészítés és pontosítás után – megfelelően védené az utasok jogait és nem válna rémálom egy járattörlésből, vagy hosszú késésből.

repülőjárat kártérítés
A kártérítés nehezebbé válhat az új rendelet alapján.

Ha késik a géped vagy törölték a járatod, de nem szeretnél a kártérítéssel foglalkozni, bízd az ügyet Utazómajom partnerére, a Késett a gépem csapatára! Egyelőre 600 euró kártérítés akár öt évre visszamenőleg! Jelöld be, hogy tőlünk hallottál róluk először a további kedvezményekért! Megnézem

A tervezett jogszabály több ponton is jelentős visszalépést jelent az utasok eddigi jogaival szemben.

Átfoglalás:

Jelenleg: Jelenleg a légitársaságok hasonló esetben, összehasonlítható foglalási feltételek esetén felső korlát nélkül kötelesek megtéríteni az átfoglalás költségeit.
Tervezet: „Ha egy légitársaság a fennakadást követő három órán belül nem biztosít megfelelő átfoglalást, az utasok maguk intézhetik az átirányítást, és az eredeti jegyár akár 400%-ának visszatérítését is igényelhetik.”

Késések miatti kártérítés:

Jelenleg: Három órát meghaladó késés esetén már járhat kártérítés: 250 euró 1500 km alatt, 400 euró 1500 km felett.
Tervezet: 3500 km-nél rövidebb és EU-n belüli utazások: 4 óránál hosszabb késések esetén kártérítés jár (300 euró).

Jelenleg: 4 órát meghaladó késés esetén 600 euró kártalanítás illeti meg az utasokat.
Tervezet: 3500 km-nél hosszabb utazások: 6 óránál hosszabb késések esetén kártérítés jár (500 euró)

Panaszbenyújtási határidő:

Jelenleg: Az utasok kérelembenyújtási határidejét a nemzeti jog szabályozza, azonban a beadási határidő sehol nem kevesebb, mint két év.
Tervezet: Az új rendelkezések szigorú határidőket vezetnek be a légitársaságok számára az utasok panaszaira adott válaszok tekintetében . Az utasoknak a fennakadástól számított 6 hónapjuk lenne arra, hogy kérelmet vagy panaszt nyújtsanak be a légitársaságnak.

Csorbul az utasok joga

A jelenlegi szabályozás egyik legfőbb erőssége az utasok jogainak pénzben is kifejezhető védelme. A tervezett módosítások viszont számos ponton gyengítik ezeket a jogosultságokat, különösen a kártérítési küszöbök emelésével és a panaszok benyújtási határidejének szűkítésével. Egy új szabályozásnak a – különösen a légitársaságok jelentős nyereségét figyelembe véve – az utasvédelem erősítését kellene szolgálnia, nem pedig annak csorbítását.

Ajánlatok