accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Ryanair vezére páros lábbal szállt bele a Wizzair üzleti stratégiájába

Éva Papp /

Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója borúsan látja az európai légiközlekedési piac jövőjét és több fapados társaság számára is csődöt jósol a kiéleződő piaci verseny és a pénzügyi nehézségek miatt.

Az üzletember az olasz Corriere della Sera napilapnak adott interjúban kiemelte, hogy az olyan, nemrég csődöt jelentő légitársaságok, mint az izlandi Play vagy a svéd Braathens csak a jéghegy csúcsa, és további cégek összeomlása várható.

A markáns véleményéről ismert O’Leary különösen kritikus volt a Wizz Airrel szemben, amely szerinte rossz pénzügyi és stratégiai döntéseket hozott a járvány idején, például eladta repülőgépeit és drága lízingszerződéseket vállalt.

„A Wizz Air üzleti modellje egy piramisjáték” – fogalmazott – ami csak a piaci fellendülés miatt működött.

Nehéz idők várhatnak a szektor szereplőire

Az EasyJet helyzetét illetően az üzletember azt nyilatkozta, hogy a légitársaság még nincs válságban, de növekedése megtorpant. A vezérigazgató azt jósolta, hogy az EasyJet francia és svájci tevékenysége az Air France-KLM kezébe kerülhet, míg a londoni Gatwickről induló járatait a British Airways veheti át.

A Ryanair spanyol piaccal kapcsolatos tervei is szóba kerültek. O’Leary nincs megelégedve az Aena spanyol repülőtér üzemeltetővel, ezért a Ryanair több ezer ülőhelyet csoportosított át a kisebb spanyol városok helyett nagyobb közlekedési csomópontok és Olaszország irányába. Hozzátette, hogy ha az olasz városi repülőjegy-adót eltörölnék, akár egymillió új ülőhelyet is tudnának kínálni a rövid távú járatokon.

O’Leary arról az új változtatásról is részletesen beszélt, ami szerint 2025. november 14-től a Ryanair csak mobilalkalmazáson keresztüli check-int engedélyez, kiemelve hogy télen még továbbra is elfogadják a nyomtatott jegyeket a technikai nehézségekkel küzdő vagy idősebb korosztályba tartozó utasoktól.

Ajánlatok