accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Ennyi, vége a filléres utazásnak. Négyezerről indulunk.

utazomajom /

Szomorú nap ez a mai nekünk utazóknak. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter által részletezett intézkedések alapján a magyar családok és a magyar emberek védelme érdekében az extraprofitra* szert tevő légiközlekedési ágazatot is jól meg kell adóztatni. Ennek legkifinomultabb módszere az elhangzottak alapján az, ha a Magyarországról induló járatok esetében a légitársaságok extra 10-15 euró (a cikk írásának pillanatában 4-6 ezer forint közötti összeg) díjat fizetnek utasonként az úgynevezett honvédelmi és rezsivédelmi alapba.

Hagyok egy kis időt. Tehát arról az ágazatról beszélünk, amely szereplői közül csak néhány volt képes kormányzati vagy egyéb segítség nélkül talpon maradni a járvány idején egész Európában. Nevezzük nevén, a Ryanair és a Wizz Air, a két ultrafapados. Tehát azokat a cégeket fogja sújtani az állam extra díjjal, akik éppen túlélték a covid alatti válságot. Akik még a visszatérítésekkel, a korábbi törlésekkel küzdenek. Pont a napokban küldött a Ryanair egy sajtóközleményt, ahol büszkén lebegtették, hogy csak 355 millió eurós veszteségük lett egy év alatt. Forintba átszámolva 132 milliárdos vesztesége lett ennek az elvileg extra profitra szert tevő cégnek.

Nyerj 3 napos nyaralást félpanziós ellátással Horvátországba a Falkensteiner Hotel Park Punat szállodába! Kattints a részletekért!

Na de menjünk tovább. A dinamikus árazás miatt abban a pillanatban, ahogy meg kell fizetniük ezt az extra díjat, azonnal az utasokra hárítják teljes egészében. Nem is várható el más, hiszen nem adhatnak 5-10 euróért egy jegyet úgy, hogy ezután nekik 10-15 eurót a magyar állam rezsialapjába kellene tenniük, hiszen így minden budapesti indulású eladott jegy után (ha csak a jegyárat vesszük és nem nézzük az extra szolgáltatásokat) veszteségük keletkezne.

A Kormányinfón a miniszter azzal érvelt az elsőre teljesen nonszensz intézkedés mellett, hogy a járvány alatt mesterségesen teljesen leszedált légiközlekedés túl gyorsan tér magához, hamarosan nyereséges lehet. Emiatt azonnali pofonra van szükség, nem szabad hagyni feltápászkodni őket a földről. Ez azért is rossz üzenet, hiszen így a magyar cégeknek nem lesz érdekük jól teljesíteniük, hiszen a minta alapján azonnal extra adókra számíthatnak. Ezt úgy képzeld el, hogy ha jól teljesítesz a munkahelyeden és fizetésemelést kapsz, akkor azonnal több járulékot vonnának le annyival, hogy a zsebedben ne maradjon nagyobb összeg. Ilyenkor elgondolkozol azon, hogy megéri-e gürizni a jobb fizetésért, ha végül nem költhetsz többet a hó végén.

Természetesen az intézkedés máshogy érint egy normál légitársaságot és egy fapadost. Utóbbi rendkívül kedvező árú jegyekkel operál, míg a normál légitársaságok jellemzően jóval magasabban értékesítik a jegyeket. Egy 6-700 eurós tengerentúli jegy esetében kevésbé fájó a 10-15 eurós extra költség, azonban a fapadosok komolyan ráfaraghatnak. A jobbik eset, ha egyszerűen csak áthárítják az utasokra a díjat, a rosszabbik, ha kivonulnak az országból, átcsoportosítják a járataikat olyan országokba, ahol a kormány ilyen szinten nem szól bele a piacgazdaságba. Sajnos Magyarország nagyon kis piac ezeknek a cégeknek, így simán benne van, hogy egyszerűen fogják magukat és egy biztonságosabb környezetet keresnek az itteni bizonytalan kapacitásuknak. Ekkor viszont az itt maradó légitársaságok az egekig emelhetik a jegyárakat és végső soron nem 10-15, hanem 100-150 euróval is többet fizethetünk majd. Reméljük nem ez fog bekövetkezni.

*szó nincs arról, hogy extra profitjuk lenne, nyakig ülnek a veszteségben.

Ajánlatok