Kiből lehet jó recepciós?
Először is azt érdemes tisztán látni, hogy a recepciós munka már nem annyi, mint amit a régmúlt időkből ismerünk. Mostanra sokkal komplexebb munkakörré nőtte ki magát, éppen ezért többféle készség meglétét követeli meg a munkavállalótól.
Hol találkozhatunk recepcióssal?
Rövid válaszként leginkább a “mindenhol” kifejezés állja meg a helyét. Legelőször biztosan egy szálláshely fogadószemélye jut eszünkbe róluk.
A gyorallas.hu oldalán jópár recepciós munka győri panzióban lelhető fel akár idényjelleggel is, hisz például nyaranta kifejezetten megnövekszik a kereslet egy profi recepciós iránt. Minden intézményben ő az a személy, akivel először vesszük fel a kontaktust.
Ha egészségügyi komplexumba lépünk, tőle kérünk tájékoztatást. Amikor hivatalos ügyben járunk el bármilyen közintézményben, szintén azt az embert keressük, aki segít eligazodni a folyosók és sorszámok útvesztőjében. Ha egy szállodába érkezünk a jól megérdemelt szabadidőnket eltölteni, rajta múlik, hogy szívesen foglaljuk-e el a szobánkat, vagy inkább odébb állunk.
Egy gyár vagy üzem vezetője, ha igazán kiemelkedő, biztosan a legjobb recepcióssal dolgozik együtt. Számtalan olyan szituáció merülhet fel, amikor előbb érkezik a tárgyalópartner, vagy pontosan, de mindenféle okok miatt meg kell várakoztatni kicsit.
És vajon kin múlik, hogy abban a kritikus időtartamban sikerül-e olyan beszélgetést folytatni az üzleti partnerrel, hogy az tényleg kellemes hangulattal lépjen be a tárgyalóba? Persze, hogy az ajtó őrzőjén!
Milyen tulajdonságokkal rendelkezzen egy vérbeli recepciós?
Mindenekelőtt legyen megnyerő a fellépése, illetőleg tudja képviselni azt a céget, intézményt, akinek a logója a feje fölött látható. Elég határozott benyomás születik meg abban a pillanatban, amikor megteremtjük vele az első kontaktot. Legyen ápolt, jó megjelenésű, valamint kedves, mosolygós és bizalomkeltő.
Ezzel együtt sugározzon kellő magabiztosságot, a váratlan helyzeteket képes legyen frappánsan megoldani. Konfliktus esetén ne essen pánikba, gyorsan tudjon jó döntést hozni. A megbízhatóság is alapfeltétel, hiszen temérdek információ áramlik egy cégen belül napról napra. Így minden történés bizalmasan kezelendő.
Mivel a recepciós több különböző munkaterület vagy osztály tevékenységét is átfogja, ezért nagyon jól kell priorizálnia. Át kell látnia a sorrendet a folyamatosan beérkező feladatai között, és arról is gondoskodnia kell, hogy minden zökkenőmentes legyen.
Milyen előnyei vannak egy ilyen munkának?
Ideális lehet pályakezdők számára, hiszen betöltéséhez nincsen szükség hosszú évek tapasztalatára. Rengeteg embert lehet megismerni, és ezekből a kapcsolatokból későbbi szakmai előlépésekre, ajánlásokra is számíthatunk.
Mivel rendszerint többműszakos munkavégzésről szól, így a napközben felszabaduló szabadidőnket fordíthatjuk magunkra: pihenésre, tanulásra, hobbink gyakorlására. Feltéve, ha szervezetünk tud rugalmasan alkalmazkodni a hektikus életvitelhez és a hosszú munkaidőhöz.