accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Történelmi pillanat: a Ryanair megegyezett egy utazási irodával, aki ezentúl árulhatja a jegyeit

utazomajom /

Kezdjük egy kis történelmi áttekintéssel. A fapados légitársaságok többsége foggal körömmel ragaszkodik ahhoz, hogy az utasok a saját oldalukon foglaljanak és ne egy online utazási irodán keresztül. Teszik mindezt azért, mert elképesztő összegeket költöttek arra, hogy egy átlag utazó ne tudja lefoglalni a repülőjegyét a weboldalukon úgy, hogy ne tenne a kosárba néhány olyan szolgáltatást, amire egyébként semmi szüksége, vagy nem szeretett volna megvásárolni. A legnehezebb a vásárlás (legprofibb) a Wizz Air-nél, viszont a Ryanair az, aki folyamatosan perelte az online utazási irodákat, ha eladták a jegyeiket. Ezen kívül minden lehetséges módon megpróbálták megszívatni az utasokat: extra adatokat kértek, nem adtak online beszállókártyát, nem közölték a menetrendváltozásokat stb. azokkal, akik nem közvetlenül foglaltak.

Megegyezés

Ez most változni látszik. A Ryanair megegyezett a Kiwi.com-mal. Az online utazási irodák, mint például a Kiwi eddig úgy tudott friss árat közölni az utasaival, hogy folyamatosan böngészte (scrapelte) algoritmusokkal a Ryanair oldalát. Ezért eshetett meg sokszor, hogy egy olcsónak hitt repülőjegy továbbkattintás után megdrágult: akkor frissítette a rendszer az aktuális árat.

További előnyök

A Kiwi.com ezentúl megesküdött arra, hogy nem scrapeli a Ryanair oldalát, a Ryanair pedig cserében közvetlen hozzáférést ad az adataihoz. A Kiwi továbbá vállalja, hogy azon az áron értékesíti a Ryanair jegyeket és szolgáltatásokat, amelyen a Ryanair oldalán is megvásárolhatóak lennének. Ezen kívül a Kiwi-n foglaló utasok a saját email címükkel hozzáférést kapnak a myRyanair fiókhoz, ahol további módosításokat végezhetnek a foglalásukon, vagy éppen becsekkolhatnak a járatukra. A Ryanair kijelentette, hogy nem szívatja tovább azokat az utasait, akik a Kiwi-n keresztül vásárolnak repülőjegyet. A Kiwi ügyfelei továbbá mentességet kapnak a Ryanair ügyfél-ellenőrzési folyamata alól is, amit azért találtak ki, hogy megnehezítsék a “különutasok” életét.

Átszállásos jegyek

Ez még nem minden! Ha átszállós Ryanair jegyet foglalnak az utasok és lekésik a járatot, a Ryanair megengedi, hogy a Kiwi a következő szabad járatra rakja át őket ingyenesen.

Reméljük ebből trend lesz és egyre több fapados légitársaság fog megegyezni egyre több online utazási irodával, hiszen végső soron ez az utasok érdeke.