accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Utastájékoztatás hibájából késték le az ibizai Wizz Air járatukat olvasóink!

utazomajom /

A tegnapi örömhír után (Kazán is elérhető lesz közvetlenül a Wizz Air hálózatán) ma egy kevésbé pozitív olvasói történetet osztunk meg. Dávid segítséget kért tőlünk az ügy kibogozása kapcsán.

“Szintén a Wizz Air-el gyűlt meg a bajunk az ibizai utazásunk alatt. Az alábbi eset történt” – kezdődik a levél.

“Ibizáról Budapestre tartó Wizz Air 2382 járatról nem kaptunk megfelelő tájékoztatást a repülőtéren, így önhibánkon kívül lekéstük a gépet. Eredeti menetrend szerint a repülő 2019.07.06 23:45-kor indult volna el Ibizáról Budapest felé, azonban a legelső információ szerint a járat késéssel, csak 0:10-re volt kiírva. Később a menetrend 0:20-ra módosult (ekkor még semmilyen információnk nem volt a kapu számáról).

Kis idő elteltével, 23:30 perckor a járat indulása ismét módosult 0:55-re! Információnk továbbra sem volt a kapu számáról. Éjfél után néhány perccel értesültünk arról, hogy a beszállás a 2-es kapunál történik, azonban amire a kapuhoz értünk éjfél után tíz perccel, azt már zárva találtuk és így beszállásra sem volt lehetőségünk.

Információnk továbbra sincs, hogy mi történhetett. Megkérdeztem egy másik kapunál lévő személyzetet és annyit mondott “pökhendien”, hogy valószínűleg nem késett annyit, mint amit kiírtak ezért maradtunk le a járatól, ez van!

Forrás: flightstats.com

Rajtunk kívül több magyar utas, de spanyolok, izraeliek és románok is így jártak, legalábbis róluk biztosan tudunk. Együtt próbáltunk a reptéren információhoz jutni, de a pultokban nem ült senki, mindenhol le volt húzva a roló, egy lélek nem volt sehol, csak néhány alvó ember a székeken.

Fontos, hogy tisztában legyél a jogaiddal késés, törlés, megtagadott beszállás esetén! Olvasd át kapcsolódó cikkünket: Légi utasok jogai

Akikkel összefutottunk azt mondták, hogy nem tudnak segíteni ezt beszéljük meg a légitársasággal telefonon. Fel is hívtam őket akik csak annyit mondtak angolul, hogy a reptéren kérjek információt, ők nem tudnak segíteni. Mivel senki sem tudott tájékoztatni, ezért ott kellett éjszakáznunk a reptéren, és még ott helyben vásároltunk egy átszállásos repülőjegyet, amivel másnap estére értünk haza. Úgy tűnik jól tettük, mert a Wizz Air megkeresésünkre még azóta sem válaszolt, jó eséllyel még mindig ott ülnénk a reptéren, ha nem oldjuk meg önállóan a hazajutásunk.

A repülőtéren sorstársaink között volt olyan, aki elsírta magát, mert nem tudta, hogy hogyan fogja megoldani a hazajutást. A helyszínről felhívtuk a biztosítót is, akik közölték, hogy nem mi vagyunk az elsők, ezért azt gondolom, hogy a néhány tucat lemaradt utasnál jóval többen járhattak pórul”.

A kérdéseinkkel megkerestük a Wizz Air-t, amint válaszolnak, kiegészítjük a bejegyzést.

Update: Wizz Air közleménye az esetről:

Az ibizai repülőtér úgynevezett “csendes repülőtér”, vagyis a járatok várható indulásáról és a beszállókapukról csak a kijelzőkön tájékoztatják az utasokat, hangosbemondón nem. A repülőtér és a Wizz Air is azt javasolja utasainak, hogy az ibizai és bármely más repülőtéren is folyamatosan kövessék nyomon a kijelzőkön megjelenő információkat, hogy biztosan időben megérkezzenek a megfelelő beszállókapuhoz. Természetesen elképzelhető, hogy egy repülőtéren helytelen vagy nem a legfrissebb helyzetet tükröző információk jelennek meg a kijelzők egy részén, ugyanakkor a repülőtéri információs rendszerek működésére a légitársaságoknak nincs befolyása. A szóban forgó esetben, július 6-án az Ibizáról Budapestre közlekedő, W6 2382 számú járatunkra 170 utas mindenféle probléma nélkül beszállt, és az azonnal lefolytatott belső vizsgálat azt állapította meg, hogy a kijelzők végig megfelelően működtek.

Ajánlatok