accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Wizz Air – Koronavírus: járattörlés, átfoglalás, lemondás, lehetőségek! Minden egy helyen.

utazomajom /

1.            Miért törölte a Wizz Air néhány járatát?

A légitársaság hálózatában történt keresletcsökkenés miatt több alacsony kapacitású Wizz Air járat törlése várható 2020. április 2-ig. Azok az utasok, akiket a járattörlések érintenek, automatikusan értesülni fognak erről (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) és a legkorábban foglalható alternatív útvonalra foglaljuk át őket.  Azon ügyfeleink, akik közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy légitársaságunk mobil applikációján keresztül foglaltak, e-mail értesítést kapnak, amelyben felajánljuk az ingyenes átfoglalást vagy a teljes visszatérítést vagy a repülőjegy eredeti árának 120%-os kreditben történő visszatérítését.

2.            Mely útvonalak érintettek a törlésben?

A Wizz Air folyamatosan figyelemmel kíséri a hálózatában lévő összes útvonal iránti keresletet, és törölheti azon útvonalait, amelyeknél jelentős a visszaesés.

3.            Milyen átfoglalási vagy visszatérítési lehetőségek állnak rendelkezésükre azoknak, akiknek a járatát törölték?

Azok az utasok, akiknek a foglalását érintik a törlések, automatikus értesítést kapnak (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) és alternatív útvonalra foglaljuk át őket. Azon ügyfeleink, akik közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy légitársaságunk mobil applikációján keresztül foglaltak, Üzletszabályzatunknak megfelelően e-mail értesítést kapnak, kivéve, ha „Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (a „Rendelet”) a légijáratok törlése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról” másképpen nem rendelkezik. Utasaink a lentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön.

•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.

vagy

•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.

vagy

•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaság csak azon utasokat tudja értesíteni, akik foglalásukat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítették. Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán, beleértve az online utazási irodákat is, keresztül készítették, fel kell vennie a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták.

4.            Hogyan fognak az érintett utasok értesülni a törlésről?

Minden, a törlések által érintett utas, előzetes e-mail értesítést kap (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) és lehetősége lesz az alábbi három opció közül egy kiválasztására a Wizz Air fiókjába belépve:

•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.

vagy

•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.

vagy

•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaságunk nem tudja azokat az utasokat értesíteni, akik foglalásukat online utazási irodán keresztül készítették és kiemelten javasolja utasainak, hogy jövőbeli foglalásaikat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítsék.

5.            Hogyan érvényesíthetik az utasok az átfoglalást vagy a visszatérítést?

Azok az utasok, akiknek a foglalását érintik a törlések, automatikus értesítést kapnak (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) amely az alábbi három opciót fogja felajánlani:

•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.

vagy

•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.

vagy

•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaságunk nem tudja azokat az utasokat értesíteni, akik foglalásukat online utazási irodán keresztül készítették és kiemelten javasolja ügyfeleinek, hogy jövőbeli foglalásaikat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítsék.

6.            Kifizeti a Wizz Air a törölt járat után a Rendeletben meghatározott kártérítést?

A Wizz Air követi a vonatkozó nemzetközi és nemzeti jogszabályokat és rendelkezéseket. A Wizz Air nem kötelezhető kártérítés fizetésére, amennyiben a járat törlésére olyan rendkívüli körülmények között kerül sor, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.

EK261 kártérítés kifizetése Átfoglalás vagy az eredeti jegyár visszatérítése (Wizz-kredit, bankkártya, banki átutalás)
A járat törlése az eredeti indulástól számított 14 vagy több napon belül  

NEM

 

IGEN

A járat törlése rendkívüli körülmények miatt  

NEM

 

IGEN

A járat törlése a vonatkozó hatóságok döntése alapján  

NEM

 

IGEN

Önkéntes törlés az utas által  

NEM

 

NEM

 

A rendkívüli körülmények többek közt, de nem kizárólag, a következő esetekre vonatkozhatnak: légiforgalmi irányítási döntések, az érintett légijárat működésével össze nem egyeztethető meteorológiai feltételek, sztrájk (kivéve a Wizz Air dolgozók sztrájkja), terrorcselekmények vagy biztonsági kockázatok, a repterek vagy pályák lezárása, polgári zavargások, természeti csapások, váratlan repülésbiztonsági hiányosságok.

Az alábbiakban részletezzük a járat törlése esetén felajánlott három lehetőséget:

  1. Amennyiben a Wizz Air törli a járatot legalább 14 nappal az indulás előtt: lehetőség van a járat eredeti teljes viteldíjának a visszaigénylésére, de a Rendeletben meghatározott kártérítés nem igényelhető.
  2. Amennyiben az utasok önkéntesen törlik járatukat: lehetőség van a járat eredeti teljes viteldíjának a visszaigénylésére, de az önkéntes törlési díjakat felszámoljuk (a feltételeket itt olvashatja), valamint a Rendeletben meghatározott kártérítés nem igényelhető. Hogy megbizonyosodjon arról, hogy a befizetett összeget visszakapja, amennyiben járatát önkéntesen törli bármilyen ok miatt, javasoljuk, hogy vásárolja meg WIZZ Flex szolgáltatásunkat, amellyel járatát a törlési díjak felszámolása nélkül, a szolgáltatás áráért törölheti.
  3.  Amennyiben a hatóságok megtiltják, hogy a Wizz Air repüljön bizonyos repterekre/országokba: lehetőség van a járat eredeti teljes viteldíjának a visszaigénylésére, de a Rendeletben meghatározott kártérítés nem igényelhető.

 

7.            A Wizz Air megváltoztatta a járatomat. Mit tehetek?

Amennyiben a Wizz Air megváltoztatja a menetrendet vagy törli járatait a menetrend szerinti indulás előtt, értesítjük Önt a foglalásban megadott email címen keresztül a változtatásokról és az azzal kapcsolatos lehetőségekről. Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaság csak azon utasokat tudja értesíteni, akik foglalásukat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítették.

Utasaink a lentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön.

•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.

vagy

•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.

vagy

•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.

Utasaink a fentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön. Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán, beleértve az online utazási irodákat is, keresztül készítették, fel kell venniük a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták. Azok az utasok, akik nem a foglalás tulajdonosai, kérjük vegyék fel a kapcsolatot a foglalásukat készítő személlyel, akinek jogában áll a módosításokat elvégezni.

8.            Nem kaptam e-mail értesítést a törölt járatomról. Mit tehetek?

Jelentkezzen be Wizz Air profiljába, hogy ingyenesen átfoglalja jegyét egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanarra, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében. Amennyiben nem megfelelők az elérhető átfoglalási lehetőségek, az átfoglalási folyamat során felajánljuk Önnek a visszatérítési lehetőségeket is.

Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán keresztül készítették, a módosítások elvégzéséhez fel kell venniük a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták.

Azok az utasok, akik nem a foglalás tulajdonosai, kérjük vegyék fel a kapcsolatot a foglalásukat készítő személlyel, akinek jogában áll a módosításokat elvégezni.

9.          Miután törölték a járatomat, átraktak egy másikra (más indulási/érkezési reptér vagy más ország). Mit tehetek?

Amennyiben talál olyan dátumot és úticélt, amely megfelel Önnek, Wizz Air profiljába bejelentkezve átfoglalhatja járatát. Egyéb esetekben kérheti a befizetett összeg teljes visszatérítését vagy a járat Teljes Viteldíjának visszatérítését kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely jövőbeni járatára felhasználható.

Utasaink a fentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön. Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán, beleértve az online utazási irodákat is, keresztül készítették, fel kell venniük a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták. Azok az utasok, akik nem a foglalás tulajdonosai, kérjük vegyék fel a kapcsolatot a foglalásukat készítő személlyel, akinek jogában áll a módosításokat elvégezni.

10.           Nem érem el a telefonos ügyfélszolgálatot a foglalásom megváltoztatása miatt. Hogyan vehetem fel a kapcsolatot a Wizz Airrel?

Kérjük jelentkezzen be Wizz-fiókjába vagy kattintson az e-mail értesítésben szereplő linkre, hogy elvégezze a módosításokat. Ez a leggyorsabb módja az Ön által igényelt módosítások elvégzésére.

11.           Értesítést kaptam arról, hogy utaztam olyan járaton, amelyen koronavírussal fertőzött utas utazott. Mit tegyek?

Kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot a helyi egészségügyi hatósággal és kövesse utasításaikat.

12.           Úgy gondolom, hogy utaztam olyan járaton, amelyen koronavírusos esetet találtak, de nem kaptam értesítést a légitársaságtól. Mit tegyek?

Amennyiben nem Ön a foglalás tulajdonosa, fel kell vennie a kapcsolatot azzal a személlyel (vagy utazási irodával), aki a jegyet foglalta Önnek és megerősítenie, hogy a foglaló kapott-e bármilyen értesítést. Amennyiben kételyei vannak, kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot a helyi egészségügyi hatósággal és kövesse utasításaikat.

13.           Habár a járatomat nem törölték, nem szeretnék elutazni. Kérhetek visszatérítést?

A Wizz Air nem ajánl fel visszatérítést, amennyiben a járatot az utas törli. Abban az esetben, ha bárki kötelező karatéban van (például egy hotelben), hivatalos igazolás ellenében teljes visszatérítést vagy átfoglalást tudunk biztosítani. Hogy megbizonyosodjon arról, hogy a befizetett összeget visszakapja, amennyiben járatát önkéntesen törli bármilyen ok miatt, javasoljuk, hogy vásárolja meg WIZZ Flex szolgáltatásunkat, amellyel járatát a törlési díjak felszámolása nélkül, a szolgáltatás áráért törölheti.

 

Ajánlatok