Dolgozói 19 százalékától válik meg a Wizz Air
Ezer munkavállalóját, a dolgozók 19 százalékát kénytelen elbocsátani a Wizz Air a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben, és az eddiginél is több embert küld kényszerszabadságra, írja az MTI.
Egy hónapja az indexen megjelent interjúban még “masszív hisztériának” nevezte a járvány körül kialakult helyzetet Váradi József vezérigazgató, aki akkor pozitívan látta a jövőt. Bár a Wizz Air részvények azóta jelentősen emelkedtek, mégis váratlanul érte a sajtót a mai leépítéssel kapcsolatos bejelentés. Véleményünk szerint attól nem kell tartani, hogy a Wizz Air vagy a Ryanair esetleg becsődölne, hiszen jelentős készpénzállománnyal rendelkezik mindkét fapados. Sokan nem tudják, de utóbbi mind árbevételben, flottában közel háromszorosa a Wizz Air-nek.
Fizetéscsökkentés a Wizz Air-nél
A légitársaság honlapján megjelent közlemény szerint a felső vezetők fizetését átlagosan 22 százalékkal, a pilótákét, légiutas-kísérőket és az irodai dolgozókét pedig átlagosan 14 százalékkal csökkenti a magyar kötődésű légitársaság.
Emellett a cég a bérlési idő lejártával nem hosszabbítja meg 32 idősebb Airbus A320-asának szerződését, így azok visszakerülnek a lízingbe adóhoz.
A Váradi József vezette cégnek a közlés szerint 1,5 milliárd euró szabad készpénzállománya van, anyagi helyzete stabil. Márciusban az utasforgalom 34 százalékkal csökkent, jelenleg a társaság a korábbi kapacitásai mindössze 3 százalékán üzemel. Az Abu Dzabi-i leányvállalat megalapítása nem áll le, az ütemtervnek megfelelően halad.
A Wizz Air a közleményben megerősítette korábbi terveit, amelyek a pandémia utáni időszakra évenkénti átlagos 15 százalékos kapacitás-bővítésről szóltak.