Az első élményünk lakóautóval: 4 ország 5 nap alatt!

Múlt héten egy nagyon különleges utazási élményben volt részünk, ugyanis a VPT Caravan Hymer lakóautójával jártuk be Szlovénia, Olaszország és Ausztria egy részét.

Nagyon kíváncsiak voltunk, hogy vajon mennyire kényelmes és élhető egy lakóautó 4 fő számára; itt igyekeztünk összeszedni Nektek a tapasztalatainkat, ezzel is segítve a döntésben, hogy érdemes-e nektek belevágnotok egy ilyen kalandba!

Egy biztos, a Hymerben nem találtunk egyetlen kihasználatlan területet sem: ennek a lakóautónak minden részlete nagyon át lett gondolva, érződik, hogy a teljes kialakítás praktikus és kreatív. Az autó két akkumulátorral van felszerelve, melyeknek a töltéséről napelem is gondoskodik. A víztartály akkora, hogy spórolva a vízzel négy embernek több napig is elegendő volt a készlet mosogatásra és tusolásra is.

A meleg vízről, a lakóautó állófűtéséről és a fagyasztós hűtő működéséről két gázpalack gondoskodik. Arra egyáltalán nem számítottunk, hogy az autó az éjszakai 0 °C körüli kinti hőmérsékletnél is remekül tartja a beállított hőmérsékletet. A mosogatás és a fürdés szennyvize egy tartályba gyűlik, ami fedetlen, rácsos aknák fölé állva egy gombnyomással üríthető. A pontos célzásról az egyik útitársad, vagy egy fedélzeti kamera gondoskodik.

Tipp: Járó motorral nem működik a leeresztés, valószínűleg azért, hogy ne üríthesd a neked nem tetsző étterem vagy hotel elé menet közben a szennyvizet.

A WC tartályába egy tablettát kell dobni, ami fertőtlenít és megköti a szagokat. Egyébként a WC tartálya is praktikusan üríthető: kempingekben, az arra kijelölt helyen a tartály az autó oldalán kiemelhető és kiönthető. Nekünk az tetszett a legjobban, hogy a lakóautó ajtaja fölötti kijelzőn minden készlet – a víz, a szennyvíz, a gáz, az akksik – ellenőrizhető, így pontosan tudsz kalkulálni, hogy mikor szükséges kempingbe menned, hogy feltöltsd/ürítsd azokat, ha rendszeresen ellenőrzöd, nem érhet váratlanul semmi! Mi gyakorlatilag az 5 nap alatt egyszer sem mentünk kempingbe, ugyanis egyrészt az évnek ennek a szakaszában a legtöbbjük zárva volt, másrészt az utazás felénél Velencében egy olyan parkolóhelyen pihentünk meg, ahol volt lehetőség a készletek feltöltésre.

Szűk utcákban, városkákban nem a legkényelmesebb a közlekedés az autóval, de szokható, ráadásul hegyi utakon sem vallott szégyent a Hymer. Nálunk a fogyasztás 11 l-re jött ki, pedig sem autópályán, sem emelkedőkön nem kíméltük az autót!

Nagyon tetszett az is, hogy az autó tele van rejtett rekeszekkel, és mi az autó elfoglalása után minden cuccunkat kipakoltuk, így öt napig nem is láttunk bőröndöt. Ha tehát olyan körtúrát terveztek, ahol nap mint nap más helyen aludnátok és nem akartok állandóan a bőröndből való ki-be pakolással és a szállásról való ki-be csekkolásokkal vesződni, akkor imádni fogjátok a lakóautózást!

Az autóban meglepően kényelmes ágyak vannak, a nagyobb franciaágy az autó hátsó részében van kialakítva, míg a valamivel kisebb franciaágy az autó elejében, a lehajtott vezető- és anyósülésre nyílik le. A konyha felszereltsége minden várakozásunkat felülmúlta: nagy hűtő, fakanalak, evőeszköz készlet, bögrék, poharak, sörös korsók, boros poharak, tányérok, három rózsás gáztűzhely; persze minden praktikusan elhelyezve, rögzítve. Azzal viszont számolnotok kell, hogy ilyen kis helyen, ahol mindennek ennyire megvan a helye, nagyon kell legozni! Ha egy-két dolgot kint hagysz, vagy nem jó helyre teszel, akkor hamar káosz van, és vezetés közben borul minden. Mi naponta többször főztünk és sokat használtuk az „ebédlőt”, de jó időben sokkal kényelmesebb, ha az autó hátuljában található „garázsból” kipakolod a kemping székeket, asztalt és kitekered a beépített napernyőt. Négy felnőtt számára ez az öt nap pont kényelmes és elég volt, de hosszabb idő után talán már kezdett volna zavarni a szűk hely, az összezártság és az állandó pakolgatás.

Egy biztos, a lakóautózás különleges élmény, könnyű beleszeretni a szabadságba, amit ez az egész ad: ott eszel, alszol, pihensz, utazol, ahol akarsz, gyakorlatilag nem sok mindenhez kell igazodnod. Mi az utolsó pillanatig variáltuk az útvonalat, éppen mindig arra mentünk, olyan városokon keresztül, amihez kedvünk volt!

Szerintünk mindenkinek ki kell próbálni egy ilyen kalandot, viszont a zavartalan, bosszankodás nélküli utazáshoz tényleg érdemes jól átgondolt és kényelmes lakóautót választani.

Spontán útitervünk:

1. nap Szlovénia, Bled, Bledi-tó
  2. nap Szlovénia Kranjska Gora, Olaszország Grado
  3. nap Olaszország, Velence
  4. nap Olaszország, Dolomitok
  5. nap Ausztria, Magyarország

A Hymer lakóautatót a VPT Caravan biztosította. A fent leírtak a valódi véleményünket tükrözi, a tartalomra a cégnek nincs befolyása.