Lassan egy napja várják Dubajban az utasok, hogy hazahozza őket a Wizz Air
Sajnálattal értesítjük, hogy W6 2498 DXB-BUD járatát törölték. – kapta üzenetben olvasónk tegnap este a dubaji repülőtéren. Biztosítani szeretnénk arról, hogy minden szükséges és észszerű intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsük az okozott kellemetlenségeket. – írták. Olvasóink szerint ezt nem teljesen sikerült elérni.
Ahogy arról tegnap beszámoltunk, a közel-keleti konfliktus miatt több Öböl-menti ország légtérzárat rendelt el. Egy rövid ideig az Egyesült Arab Emírségek sem fogadta a járatokat. A Wizz Air emiatt a Szaúd-Arábia fővárosába, Rijádba irányította a járatát.
Flightradaron láttuk, hogy leszállt a gép Rijádban, de semmilyen tájékoztatást nem kaptunk róla, csak mindig egyre későbbre tolódott az indulás. Végül törölték a járatunkat és az azt követő napokban az összes többit – írta olvasónk.
Egy éjszakára kaptak szállást, de ezen kívül semmi információt arról, hogy hogyan tovább. Segítség híján a legtöbben önállóan próbáltak meg hazajutni alternatív útvonalakon. Ezt megerősíti a Wizz Air válasza is.
A légitársaság kérdőívet küld ki az érintett utasainak, amelyben felméri, hogy hányan kérik az alternatív légitársaságokkal való hazaszállítást, melynek költségét szintén a Wizz Air állja. Őket az ügyfélszolgálat telefonon és e-mailben is keresni fogja a részletekkel kapcsolatban. – írták.
A légitársaság közlése szerint az utasokat az általuk megadott elérhetőségeken először a járat késéséről, majd törléséről is értesítették. Az utasok ezzel szemben azt állítják, hogy két általános üzeneten kívül nem kaptak érdemi információt. Az üzenetben a Wizz Air felajánlotta, hogy átfoglalhatják a járatukat, csak éppen nincs hová, hiszen Dubaiból a következő elérhető járat egy hét múlva indul. A pénzvisszatérítés gomb szintén nem működött, mert a légitársaság még vizsgálja, hogy az utasok jogosultak-e kártérítésre.
Miután megkerestük a Wizz Air-t, néhány órával később az utasok kaptak egy szerintük “elnézést kérő” levelet, illetve egy kérdőívet, amire 48 órán belül fog reagálni a légitársaság. Felmérik a szállás igényeket, illetve hogy mennyien kívánnak még hazajutni Wizz Air-rel. A beérkező adatok alapján döntenek a továbbiakról.