Élménybeszámoló magánszervezéssel tervezett Dubai – Meeru (Maldív-szigetek) – Abu Dhabi utazásról

Beliczai Balázs és családja olyan utazáson vett részt, amely biztosan egy örök élmény marad, hiszen luxus helyeken jártak, gyönyörű tájakat láthattak és mindezt munkavállalói keresetből, a lehető legolcsóbban próbálták összehozni. Lássuk Balázsék élménybeszámolóját és útitervét!

Előzmény: Gyerekkori álmom volt egy fehérhomokos, pálmafákkal teli sziget, ahol kókuszdió és banán terem, ahol dús trópusi növényzet között közlekedünk, és érdekes halak között úszkálunk. Valószínűleg túl sok filmet néztem…

Mivel a család egy ideje rám bízza a nyaralások szervezését, addig morfondíroztam ezen az úticélon, míg össze nem jött, mondhatni magammal rántottam őket is, és kedves utastársainkat is, akikkel már korábban is töltöttünk el közös nyaralást.
Szóval az utóbbi évek több magánszervezésű utazásai után idén megszületett a mesterterv: Minél olcsóbban, de tartalmasan összehozni egy Maldív szigeteki utazást 2 családnak (3 felnőtt + 4 gyerek, 11-14 évesek). Szerettem volna úgy összesakkozni a repülőjáratokat, hogy Dubai-t is meg tudjuk nézni ugyanezen út során, hisz akkor egy repülőút árát megspóroljuk.

Aki korlátlan pénztárcával rendelkezik, az görgessen tovább, nekünk a fő szempont az volt, hogy olyan szintre csökkentsük a költségeket, amit alkalmazotti bérből ki tudunk gazdálkodni. A Maldív-szigeteken áprilisig főzenon van horror árakkal, ezért ezt a május eleji időszakot néztem ki, hátha még jó időnk lesz, az árak pedig már mérsékeltebbek. Wizzair járatokkal terveztem, bevállaltuk a csak kézipoggyásszal utazást is (befértünk a fejenként egy hátizsákba, visszafele még papucsokat, kókuszdiót is hoztam). Dubai, Abu Dhabi szállásokat booking-on, Male szállást agoda-n foglaltam. A Dubai transzfert, kirándulást és belépőket egy ottani magyar szervezővel bizniszeltük le, még itthonról. A Maldív-szigetek tekintetében pedig Meeru-ra esett a választás, német utazási iroda akciózta. Egylégterű beach villába a gyerekekre volt jó kedvezmény, és mivel az árban a teljes ellátás, és hajótranszfer is benne volt, előnyösnek tűnt. A Wizz fele annyiba került, mint egy prémium légitársaság, csak ezzel már egy kisebb vagyont spóroltunk. Mivel Dubai és Abu Dhabi tartózkodások miatt egyszerre csak 5 órát repültünk, így kibírható a fapados járat, és még átszállási idő sincs. Mivel mindig csak rosszakat hallani a Wizz-ről most legyen egy dicséret is, mind a négy járatunk szinte percre pontosan érkezett a célállomásra!

A program

Budapestről Dubaiba érkeztünk estére, itt egy sofőr (itthonról leszervezve) kisbusszal körbevitt minket egy éjszakai városnézésre (Burj Khalifa, Fountain, Burj Al Arab, Atlantisz The Palm, JBR, Marina) majd kirakott a szálláson a Premier Inn Dubai Al Jaddaf Hotelben. Éjszaka Dubai talán szebb is mint nappal, minden ki van világítva mint karácsonykor, nincs kánikula, jobb a levegő.

Dubai éjszaka

Dubai és Abu Dhabi

Másnap reggelink volt a hotelben, ezután újra felvett minket, Burj Khalifa 124-125. emeleti kilátó, Dubai Marina, majd transzfer Abu Dhabi reptérre, ahonnan továbbrepültünk Male-ba. Esti érkezés, transzfer a szállásra, majd séta, vacsi Male-ban. Itt megtapasztalhattuk a Maldív valóságot, kicsit szegényes, kicsit szemetes, kicsit lepusztult minden, de emiatt érdekes is látni hogyan élnek a helyiek, akik viszont nagyon kedvesek, mosolygósak. Mindenesetre, ha a TV-ből és képekről látott álomkörnyezetre vágyik az ember, mint mi, akkor egy resort szigetre kell menni, ami szebb és igényesebb, persze drágább is. Másnap reggel az első hajójárattal indultunk is Meeru-ra, és itt 4 éjszakát foglaltunk. Mivel az első nap reggel már ott voltunk, az utolsó nap pedig esti géppel jöttünk csak el, így gyakorlatilag 5 teljes napot töltöttünk a szigeten, ugyanannyit, mint aki 7 nap 6 éjszakát fizet, de csak első nap estére érkezik és utolsó nap hajnalban el kell menjen. Male-ból este indultunk vissza Abu Dhabiba, ahol a reptér mellett a Premier Inn Abu Dhabi Int. Airport Hotelben volt 2 nap szállásunk. A hotelben bőséges reggelit kaptunk, majd a szálloda ingyenes buszjáratával a Ferrari World-ben töltöttük a napot. Este a gyerekek eldöntötték, hogy a KFC-ben akarnak vacsizni, ezért tettünk egy gyalogtúrát a 3 km-re lévő gyorsétteremhez. Reggeli után pancsi a tetőn lévő medencében és jakuzziban, majd ugyancsak az ingyenes buszjárattal városnézésre indultunk a tengerpartra, az Emirates Palace Hotelbe, majd rövid taxizás után a Sheik Zayed mecsetet megnézni. Lélegzetelállító a Palace és a mecset is, kár kihagyni. Este indult vissza a gépünk Budapestre, így ezt a napot is ki tudtuk használni.

Sheikh Zayed mecset

Meeru

Mint egy álom! Buja trópusi növényzetű sziget, homokos utakkal, körbesétálható széles homokpaddal, A víz színe valami elképesztő, hol türkiz, hol sötétkék, de a kék legkülönfélébb árnyalataiban pompázik napszaktól függően! Tömeg sehol nincs, néha olyan mintha csak pár ember lézengene a szigeten, pedig 284 különféle faházzal rendelkezik. Van 2 medence, strandröplabda, foci, teniszpálya, saját kertészet, vízüzeml, bárok, éttermek, játékterem, múzeum stb. stb. Kb. 45 perc alatt kényelmesen körbesétálható, amit meg is tettünk naponta kétszer is. A sziget bármely pontján az jut eszébe az embernek hogy ez képeslapra illő látvány. Reggel egész más színek játszanak mint délután, és az apály-dagály miatt is változik az óceán. Egyszer ezért szép egyszer azért, de még beborulva sötét éggel is káprázatos. Külön élmény volt, hogy végig mezítláb lehettem, mert mindenhova, még az étterembe is lehet mezítláb menni, homokos az alja. Magas fejlett pálmafákkal teli a sziget, néhol vannak sűrűbb részek is. Az időjárással is szerencsénk volt, nagyrészt vakító napsütést élvezhettünk az ottartózkodásunk alatt. Volt néhány 5 perces eső, de ez a trópusi éghajlattal együtt jár, és a meleg ettől nem változik. Levegő 30-32 fok, víz 30 fok.

Teljes ellátással voltunk, ami nekünk maximálisan megfelelt. Bőséges, nagy választékú ételek, reggelinél italok, a többi étkezésnél ásványvíz. Beach villákat fizettünk, de “sajnos” az elfogyott mire odaértünk, így felajánlottak két egymás melletti dupla hálószobás lakosztályt, ami mindenhez pár lépésre volt, mégsem bizonyult zajosnak. Hát elfogadtuk nagy duzzogva, így a gyerekeknek külön lakosztályuk lett külön TV-vel, fürdővel.

Meeru dupla hálószobás lakosztály

Mindennap 3 időpontban ingyen elvisznek hajóval sznorkelezni egy közeli korallzátonyhoz, de én helyben is megtaláltam a jobb búvárkodós helyeket, így csak egyszer próbáltuk ki ezt a programot. Azt mondják Meeru nem a vízi élővilágáról híres, ehhez képest nem panaszkodnék, sok szép halat, cápát, teknőst láttam, és élő korallos helyeket is találtam, igaz ez utóbbit tényleg nem sok helyen. Gekkók, denevérek, rákok mindenfelé, szóval van élet a szigeten. Sok kókuszdió hever mindenfelé, ezt a helyi melósokkal fel lehet vágatni, és megenni. Én megkértem párszor őket, és még a kókusztej is ízletes volt benne. Esti szórakoztatás, műsor viszont nem sok volt, aki bulizni akar, az máshova tervezzen. Itt naplemente nézés, esti nyugi van, lehet sétálgatni a hangulatvilágított sétányokon, de ez emiatt jó. A gyerekek ilyenkor a játékteremben biliárdoztak, dartsoztak. A személyzetre nem lehet panasz, kedvesek, mindenben segítőkészek. A transzfert is jól szervezték, visszaútra későbbi hajóra osztottak be minket (szobában a TV-n lehetett látni a villánkra vonatkozó információkat). Kijelentkezés után is van lehetőség kulturált helyen zuhanyozni, átöltözni, így utolsó nap is délutánig élvezhettük a paradicsomot.
Ebbe a nyaralásba nagyon sok extrát sikerült beépíteni, szerencsére minden a tervek szerint alakult, így számtalan élménnyel gazdagodva tértünk haza. Nem kevés pénz, de már bárhova elmenni is drága, ez pedig más feeling mint egy hotel valahol, ráadásul Dubai és Abu Dhabi extráival megtoldva nagy élmények sorát kínálja. Akinek van rá lehetősége, egyszer próbálja ki!

Az utazás extrái (“leg”-ek):

• A világ legnagyobb repülőtéri terminálja (DXB 3.)
• A világ legmagasabb épülete, több világrekord tartója (Burj Khalifa)
• A világ legnagyobb koreografált szökőkútja (Dubai Fountain)
• A világ legelső 7 csillagos szállodája (Burj al Arab)
• A világ legnagyobb egyfázisú lakóépülete (JBR)
• A világ legnagyobb ember alkotta kikötője (Dubai Marina)
• A világ egyik legnagyobb mecsete (Sheikh Zayed mecset)
• A világ legnagyobb kézzel csomózott szőnyege (Sheikh Zayed mecset)
• A világ legnagyobb csillárja (Sheikh Zayed mecset)
• A világ legnagyobb kupolája (Sheikh Zayed mecset)
• A világ legnagyobb fedett vidámparkja. ( Ferrari World)
• A világ egyik legexkluzívabb üdülőhelye (Maldív szigetek)