accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Jó hír: elvileg nemsokára haza hozza London Gatwick repülőteréről az utasokat a Wizz Air, igaz, tegnap este kellett volna.

utazomajom /

Az egyik olvasónk, Virág jelezte nekünk, hogy egy gépnyi utassal éppen a londoni Gatwick repülőtéren várakoznak arra a gépre, aminek tegnap este 20:25-kor kellett volna elindulnia. Jelenleg a kijelzőn 16 óra késés látható, a legújabb információk szerint már ma délben megkezdhetik a beszállást az utasok.

[Frissítés  21:08]: felszállt a gép!!

[Frissítés  20:58]: Több, mint 24 órával a tervezett indulás után megkezdődött a beszállás, de mivel nem volt egyértelmű a tájékoztatás és a tömeg jelentős része még a 7 fontos voucherre vár, ezért csak az utasok fele jelent meg a kapunál. Olvasónk már a fedélzetről jelentette, hogy nagyjából a gép fele üres. A légiutaskísérők tájékoztatták, hogy még várnak egy “kicsit” és megpróbálnak minél több utasnak szólni, hogy most már tényleg indulnak. A helyzetet az sem könnyíti, hogy közben hamarosan (szintén késéssel) megérkezik a menetrendszerinti mai Wizz Air járat, amivel a 26-ai utasokat hoznák haza, így sokan nem is tudják, hogy mi történik.

[Frissítés: 18:00]: Figyelem! Elkezdődött a beszállítás, viszont közben a hangosbemondóban bemondták, hogy mégis megszakítják, mert technikai hiba adódott a géppel. Később kiderült, hogy ezúttal a gép vontatásához szükséges alkatrész sérült meg. A javítást megkezdték, az utasok szíves türelmét kérik és elnézést kérnek az esetleges kellemetlenségekért.

[Frissítés 13:53]: megérkezett a Wizz Air válasza, lent olvasható.

[Frissítés 12:11]: eltolták a déli járatot, legújabb időpont 16:00.

 

Megkezdődött a szerelés.

A sztori

20:25-kor indultunk volna Budapestre. Beszállítottak kis késéssel, majd 23:00-ig a gépen várakoztunk. – írja Virág.

Közben 2-3 alkalommal bemondták, hogy bocsi, valami szoftverhiba van, szerelőre várunk, majd 2 órával később bemondták, hogy a bizonytalan indulás miatt megkezdik a fedélzeti árusítást. Egy pohár vizet nem ajánlottak fel, majd 23:00-kor közölték, hogy műszaki hiba miatt ma nem fogunk tudni elindulni, majd holnap délben.

A voucher. Sokak nem készültek meghosszabbítani az utazást egy nappal, ezért jól jött nekik a 7 fontos utalvány – igaz csak egy szendvicsre elég.

Szálljunk le és intézik a továbbiakat. Újabb várakozás, újabb útlevél ellenőrzés, csomagfelvétel és irány a check-in pult, ahol kígyózó sorrá alakultunk, bár senki nem tudta  még azt sem, hogy mire is várunk pontosan.

Amíg sorakoztunk semmit nem mondtak be a hangosba, az utasok egymástól tudták meg, hogy ebben a sorban csak a 7 fontos utalványt adják, nem jelenti, hogy ha sorra kerülsz kapsz szállást. Arra hivatkoztak, hogy minden le van foglalva és túl messze lenne csak hotel, nem éri meg egy órát utazni, de szerintünk pedig még éjjel 3-kor úgy, hogy délben megyünk tovább még igenis van értelme annak a pár óra alvásnak.

A járaton voltak akik kértek vizet, de az a válasz érkezett hogy nem kaptak utasítást hogy adhatnak és nem rajtuk múlik.
Egy (!) ember elkezdett kézzel kitöltött utalványokat osztogatni 7 GBP összeggel, ami a repterén levásárolható. Ekkor már hajnali két óra volt! Mivel a légi utasok joga szerint szállás is megilletett volna minket, hotelt kerestek. Néha megcsillant a remény, hogy találtak, de aztán azoknak is egy részét visszahozták, akik elvileg kaptak volna. (Azok, akik a sor elején álltak, vagy ha a gyermekes családok előre mentek.) Fél 3-kor közölték a maradék utassal, hogy fáradjanak el a check-in pulttól, mert érkeznek az utasok a reggeli járatra. Semmilyen hotelben nem találtak helyet! Ezután vették észre, hogy egy anyuka is ott van még a hátrahagyott utasok között 2 gyerekkel, a nagyobbik 12, kisebbik talán 10, mert nem vették őket előre….nekik intéztek még valamit legalább.
16 óra késéssel itt hagytak minket 7 fonttal. Nem kérdezték hogy valaki beteg-e, ezt megértem, mert szóljon. De az hogy a gyerekesnek azt mondják miért nem szólt? Nem beszélt az anyuka angolul és állt a sorban. Órákig.
Öröm az ürömben, a rejtélyes okok miatt visszakerült poggyásznak nagy hasznát vesszük a “plusz” napon.

Van egy cuki 15 éves kis srác, aki az apukájánál volt látogatóba. Töltőátalakítója sem volt, így én adtam neki töltőt hogy legyen egyáltalán telefonja és tudjon haza jelezni – mesélte Virág.

Mivel visszaküldtek minket az útlevél ellenőrzéshez, felvetették velünk a csomagot, most várjuk, hogy egyáltalán becsekkolhassunk a tegnap esti járatunkra.

A társaság kommunikációját nem tudom értékelni, mert az nem volt – zárta olvasónk.

Megkerestük a Wizz Air-t, hogy szeretnék-e kommentálni az esetet. Ha érkezik válasz, frissítjük a cikkünket!

A sajtóközleményt megkaptuk:

“Június 25-én a Wizz Air W6 2222-es számú, London Gatwickből Budapestre közlekedő járatán rövid idővel a felszállás előtt nem tervezett karbantartást kellett végrehajtani. Miután a mérnökök meggyőződtek róla, hogy az egyik alkatrész cserére szorul, a járat indulását a következő napra, június 26-ára halasztottuk. A Wizz Air üzletpolitikájával és az EU szabályozásával összhangban munkatársaink tájékoztatták jogaikról az utasokat, frissítő italokat és élelmiszert biztosítottak számukra, illetve választhattak, hogy átfoglaljuk őket egy másik járatra, megtérítjük nekik a viteldíjat, vagy jóváírjuk WIZZ számlájukon a viteldíj 120 százalékát. Azoknak az utasoknak, akiknek az elérhető szállodai szobák hiánya miatt nem tudtunk szállást biztosítani, vagy akik nem kívántak élni ezzel a lehetőséggel, a Wizz Air megtéríti a felmerült és a wizzair.com honlapon bejelentett költségeit. A repülőgép karbantartása jelenleg is zajlik, és a légitársaság minden tőle telhetőt megtesz, hogy elindítsa a járatot, amint a műszaki szakemberek zöld utat adnak a felszállásra. Az indulás szerda délután várható. A Wizz Air őszintén elnézést kér a hosszú késés okozat kényelmetlenségért, de azutasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága továbbra is a legfontosabb légitársaságunk számára.”

Ajánlatok