Mit érdemes tudnod, mielőtt egy webshop készítésébe belevágnál?
A személyes vásárlást mellőzve egyre többen rendelnek webáruházakból, így lehet, hogy te is jó üzleti lehetőségnek tartod egy webshop elindítását és működtetését. Azonban mielőtt a tettek mezejére lépnél, érdemes néhány tanácsot megfogadni.
A webshop készítés nem egyszerű
Ha egy saját webáruház elindítását tervezed, akkor előzőleg célszerű alaposan megfontolni néhány lépést. Az interneten ehhez sok információt találhatsz, például a webshop készítéssel a Webáruház készítés árak weboldala is részletesen foglalkozik. Itt nemcsak hasznos tippeket és tanácsokat olvashatsz, hanem – amennyiben döntésre jutottál -, választhatsz a professzionális szolgáltatások közül is.
Nagyon sok olyan tanács van, amit érdemes megfogadni, annak érdekében, hogy elkerülhesd a buktatókat. A következőkben ezek közül ismerheted meg a legfontosabbakat.
Nem mindegy, milyen a termékkínálat!
Egy webshop csak akkor lehet sikeres, ha a forgalmazott termékek keresettek. Ezért elsőként a termékkínálat meghatározása a legfontosabb. A versenytársaiddal szemben két esetben tudsz előnybe kerülni: ha olcsóbban adod azokat a termékeket, amelyeket ők is árulnak, vagy ha olyan egyedi termékeid vannak, amit csak nálad lehet beszerezni.
Ha egyik út sem járható, akkor ki kell jelölni, hogy mik azok a termékek, amelyekkel mégis akkora forgalmat tudsz generálni, hogy megérje a webshop elkészítése. Végezz online kutatást a termékekkel kapcsolatban: milyen a keresettségük, mások milyen áron kínálják.
Melyik jobb: a saját vagy bérelt webshopot?
Mindkét lehetőségnek vannak előnyei és hátrányai is. A webáruház bérlésével gyorsan, és olcsón elindítható a webshop: a felületen pár óra alatt létre lehet hozni egy webáruházat, amihez jellemzően minimum két hetes ingyenes időszak is jár (majd havonta kell fizetni a bérlet díját.)
Jelentősebb kiadással és hosszabb létrehozási idővel jár a saját webáruház. Cserébe viszont teljesen egyedi, személyre szabott designt kapsz. Visszatartó erőt jelenthet, hogy előre ki kell fizetni az elkészítés teljes költségét, ami funkcióktól függően több százezer forint is lehet. Ennek ellenére, ha hosszú távra tervezel, mégis jobb választás, hiszen nem vagy kiszolgáltatva senkinek, és nincs havidíj sem.
Válaszd ki jól a domain nevét!
Bár indulás után is van lehetőség a domain név megváltoztatására, de kellemetlenségekkel járhat, ezért érdemes elsőre megfontoltan dönteni.
Szerezz látogatókat!
A látogatószerzés kulcsfontosságú feladat, hiszen ők a potenciális vásárlóid. Minél több a látogató, annál több lehet a rendelés. Ennek eléréséhez bevetheted a fizetett hirdetéseket, a keresőoptimalizálást vagy a közösségi média eszközeit.
Miért érdemes automatizálni a folyamatokat?
Az első webshopod elkészítése előtt jó, ha tudod, hogy számos működtetéssel kapcsolatos folyamat automatizálható (számlázás, üzenetek küldése stb.), így sok időt takaríthatsz meg.
Mielőtt belevágsz egy webshop elindításába, nagyon fontos a tudatos alapozás, hiszen ez lesz a jövőbeli sikereid kulcsa. Hatékony “ webshop-alapozást” mindenkinek!