accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Nem hiszed el: Így lesz 15 perces vonatozásból 3 órás. [update: MÁV közlemény]

utazomajom /

Országjáró metrópótlás: “Kőbánya-Kispest most nem esik útba, Szolnokon fog tudni leszállni”

Izgalmas országjáró kalandokhoz nincs szükség hosszas tervezgetésre, elég, ha Budapestiként a metró helyett a vonatot választjuk a népszerű Nyugati pályaudvar – Kőbánya-Kispest viszonylaton. Zoli rendszeresen így tesz, ám amikor hétfő este 6-kor kilépett a munkahelyéről, még ő sem sejtette, hogy aznap még a fővárostól 100 kilométerre fog kirándulni.

Rengeteget utazok vonattal gyerekkorom óta és azt hittem, megtanultam a sajátosságainak megfelelően használni a magyar vasutat, együttélni a hibáival. Így például ha időre kell mennem valahova, sohasem választom a vonatot, vagy mielőtt utazni szeretnék, a menetrend helyett a vonatok helyzetét mutató térképet nézem. Órákig tudnék sztorizni, hogy mi mindenben volt már részem, azt hittem, hogy nekem már nem tudnak újat mutatni. Őszintén szólva ha valaki más meséli ezt az esetet nekem, biztosan nem hittem volna el.

Hétfő este is fennforgás volt a Nyugatiban, baleset történt ugyanis Budapest határában, ám a vizuális utastájékoztatás alapos tanulmányozása után kiválasztottam a várhatóan leghamarabb induló járatot és felszálltam rá. 5 perc elteltével el is indult, mivel azonban ez a menetrendi induláshoz képest 22 perccel később történt, többen zsörtölődtek. Ezeket a beszélgetéseket hallgatva az ütötte meg a fülemet, hogy az egyik utas szerint kerülőúton megy a vonat, így több állomást nem is érint majd. Erre többen is felkapták a fejüket, én azonban bevallom, vaklármának gondoltam a dolgot, hiszen alaposan tájékozódtam felszállás előtt és semmi ilyesmiről nem volt szó. A kijelzők tanulmányozásán túl ügyelek arra is, hogy a fülem se legyen bedugva vonatra szálláskor. Eddig ugyanis meg voltam győződve, hogy a kellemetlen esetek nyitott szemmel és füllel elkerülhetők.

Viszont ahogy kinéztem az ablakon, valóban nem a megszokott útvonalon haladtunk, így azonnal megkerestem a kalauzt. Jeleztem neki, hogy az én úti célom Kőbánya-Kispest, amire így válaszolt: “hát, az most nem esik útba, legközelebb Szolnokon állunk meg” Nem akartam hinni a fülemnek. Szolnok Jász-Nagykun-Szolnok megye székhelye, Budapesttől kereken 100 km-re található. Én egy 15 perces, Budapesten belüli útra szálltam fel a vonatra.

Egy picit túlszaladt.

Miután felocsúdtam, jeleztem a vasutasnak, hogy bizony nem megyek Szolnokra és kértem, hogy intézkedjen, hogy a vonat álljon meg valahol még Budapest területén. A hölgy közölte, hogy ez nem lehetséges, annak ellenére sem, hogy ez rajtam kívül többeket kellemetlenül és váratlanul érint, a következő megálló Szolnok lesz. Egy pillanatra felmerült bennem, hogy meghúzom a vészféket, ám a várható negatív következmények miatt az ötletet hamar elvetettem.

Igazából nem is a 10 helyett 200 kilométer, vagy a szolnoki kirándulás volt az ijesztő az egészben, hanem az az érzés, hogy robog alattam egy vonat, látom, ahogy szépen elhagyjuk Budapestet, de nem engednek leszállni, és teljesen bizonytalan, hogy mikor és hogyan jutok haza. Csak annyi volt biztos, hogy olyankor, amikor már rég ágyban lenne a helyem. Ráadásul enni- és innivalóm sem volt, hiszen egy negyedórás, városon belüli útra indultam.

Természetesen azonnal tájékozódásba kezdtem, hogy vajon mikor érek majd haza. Mint kiderült, ezen az alternatív útvonalon másfélszer annyi idő Szolnokra érni, mint ennek a vonatnak normál esetben lenne, így legjobb esetben is 3 órás utazgatásra kell készülnöm.

Szolnokon jónéhány utastársammal együtt vártuk, hogy befusson a legközelebbi Budapest felé tartó vonat, hiszen így nem volt lehetőség leszállni Zuglóban, Kőbánya-Kispesten, Ferihegyen, Cegléden és Abonyban sem. A slusszpoén, hogy ha menetrend szerint közlekedtek volna a vonatok, majdnem egy órát kellett volna várakoznunk, azonban egy Záhony felől érkező sebesvonat 21 perces késésének köszönhetően alig több, mint 10 perc várakozás után már úton is voltunk hazafelé. 6 órakor léptem ki a munkahelyem ajtaján és így este 10-re már haza is értem.

A cikk következő fejezetében górcső alá vesszük a jászsági megyeszékhely főbb látnivalóit arra az esetre, ha Ti is így járnátok valamelyik nap munka, színházlátogatás, vagy mondjuk egy baráti összeröffenés után hazaindulva.

Amennyiben a MÁV szeretné kommentálni az esetet, örömmel közzétesszük az ő álláspontjukat is.

Ahogy ígértük, közzétesszük a MÁV közleményét is vágatlanul. [2017. november 23. 13:52]

Tisztelt Szerkesztőség!

Társaságunk a hétfő délutáni baleset miatt a vasúti forgalomban kialakult fennakadást igyekezett körültekintően kezelni. A vonattorlódásokat többek közt két vonat kerülő útvonalon való közlekedtetésével orvosolta, ám volt olyan utasunk, akit a késésen túl is bosszúság ért. A vasúttársaság elnézést kér azon utasaitól, akik a záhonyi sebesvonattal utazva, a kerülő útirányú közlekedés miatt nem tudtak Budapest és Szolnok között leszállni.

Hétfőn este 17:02-kor, Pestszentlőrinc és Vecsés között egy tehervonat elgázolt egy tiltott helyen átkelő ismeretlen személyt, aki a baleset következtében életét vesztette. A helyszínelés idejére először az egyik, majd 17:40-től mindkét vágányt lezárta a hatóság. A közlekedés – a helyszín mellett 20 km/órás sebességkorlátozással – 18:05-kor indult el az egyik vágányon. A rendőrségi helyszínelés 20:03-kor befejeződött, így újra mindkét vágányt használhatták a szerelvények. Az időközben kialakult vonattorlódások és 30-90 perces késések miatt a menetrendszerű közlekedés éjszakára állt helyre a Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen és a Budapest–Cegléd–Szeged vonalakon.

A torlódások és a nagyobb késések csökkentése érdekében – rendkívüli helyzetekben időnként alkalmazott megoldásnak megfelelően – két vonatot kerülő útvonalra, Budapest–Újszász–Szolnok felé tereltek: a menetrend szerint eredetileg a Nyugati pályaudvarról Nyíregyházára 18:20-kor induló Hajdú InterCity-t és a 18:25-kor Záhony felé induló sebesvonatot. Ez utóbbi 18:46-kor tudott elindulni a Nyugati pályaudvarról a forgalmi helyzet miatt.

Indulás előtt a két jegyvizsgáló mindent megtett annak érdekében, hogy a vonaton az utasok értesüljenek az útirány megváltozásáról. 18:10-től kétszer végigjárták a záhonyi sebesvonatot, és felhívták az utasok figyelmét arra, hogy baleset miatt kerülő útvonalon közlekedik a járat, és először csak Szolnokon áll meg. Felkérték az utasokat, hogy akiknek ez nem megfelelő, szálljanak át a Cegléd felé induló vonatokra. Ekkor sokan leszálltak, közülük többen megköszönték a jegyvizsgálóknak a tájékoztatást. A hátralévő időben az egyik jegyvizsgáló a vonat indulásáig a kocsik előtt várt és a felszállni szándékozóktól megkérdezte az úti célt; szintén másik vonathoz irányította azokat, akik a ceglédi vonalon utaztak volna.

A belső vizsgálatok alapján kiderült ugyanakkor, hogy a kerülő útvonalra irányított InterCity és a sebesvonat indulását megelőzően félrevezető és pontatlan információk hangzottak el az állomáson a hangos utastájékoztatás során. Emiatt a vasúttársaság elnézést kér mindazoktól, akik nem értesültek az útvonal változásáról, ezért tévedésből a vonaton maradtak, és csak később érték el úti céljukat.

Kérjük érintett utasainkat, hogy forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához (https://www.mavcsoport.hu/ugyfelszolgalat/mav-start-ugyfelszolgalat), amely az észrevételeket megvizsgálja és válaszol az utasok kérdéseire, az esetlegesen felmerülő kompenzációs igényeket egyedileg elbírálja. A panaszok elbírálása a benyújtott kárigény alapján, a konkrét kár igazolását követően egyedileg történhet. Információnk szerint a hétfői kialakult helyzet miatt eddig a vasúttársasághoz nem érkezett észrevétel.

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Ajánlatok