004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Repülési tilalom lehet éjszakánként Ferihegyen!

Petra /

Napjainkban egyre nagyobb problémát jelent a zajszennyezés, amelynek egyik okozója közé tartozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér repülőgép forgalma is. A főpolgármester elmondta, hogy a Közfejlesztések Tanácsának legutóbbi ülése során az egyik fő napirendi pont volt ezen probléma megoldása, kezelése.

A részletek szerint kérvényeznék a teljes  repülési tilalmat éjfél és hajnali 5 óra között, a berepülési útvonal megváltoztatását, valamint a zajszennyezés más módon való mérését, amelyet a közlekedési hatóság kellene, hogy elvégezzen.

Tarlós István azt is hozzátette, hogy reméli, hogy az elhangzottak közül legalább a repülési tilalom meg fog valósulni legkésőbb egy éven belül, de lehetőleg jóval hamarabb.

Az éjszakai reptérhasználat szabályozására jelenleg is érvényben lévő Repülőtéri Rend szerint éjfél és hajnali öt óra közötti időszakban összesen 6 fel vagy leszállás tervezhető. Ez alól azonban kivételt képeznek a késések, rendkívüli események, kényszerleszállások.

A főpolgármester szerint a valódi megoldást az jelentené, ha egy újabb repülőtér épülne Budapest 30-40 km-es körzetében, ahová “kipaterolná” a fapadosokat. Ez az életképtelen megoldás hasonló lenne, mint Brüsszel Charleroi repülőtér, vagy London esetében Stansted. Szakemberek szerint ugyanakkor erre semmi szükség nincs jelenleg.

Ajánlatok