accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Úgy ütik egymást a fapadosok, mint két kiskamasz az általános iskolában

utazomajom /

Néhány perccel ezelőtt érkezett a hivatalos bejelentés: A Ryanair egy nagyon régóta várt, mindenki által áhított új úti célra fog repülni: Odesszába.

A fenti mondat persze irónia. Ha nem tudnád, Odessza Ukrajna ötödik legnagyobb városa, viszont a magyarok körében abszolút nem mondható népszerű utazási célpontnak. Habár az ukrán sajtó hatalmas fellendülésről ír a város turizmusával kapcsolatban, ennél lényegesen szebb helyeket is el tudunk képzelni legyen szó nyaralásról vagy városnézésről. A tavalyi évben a városi kormányzat 2,5 millió látogatót jelentett, de ennek 70 százaléka Ukrajnából érkezett.

És hogy miért is lényeges ez?

Néhány napja írtuk meg, hogy a konkurens fapados légitársaság, a Wizz Air szintén járatot indít Odesszába. Az egymásra licitálás kicsinyességét jól mutatja, hogy amíg a Ryanairnél 4.219 forintért foglalható a legolcsóbb repülőjegy, addig az egy hete bejelentett Wizz Air járatra 4.590 forinttól.

Az egymásra nyitás célja egyértelműen az erőfitogtatás. Melyik cég bírja hosszabb távon elviselni a járat üzemeltetéséből fakadó sok tíz, vagy száz milliós veszteségeket, hiszen nyilvánvalóan nincs kereslet heti négy járatra. Amint az egyik cég feladja, a “morális” veszteségen túl a másik társaságnak szabad kezet ad a jegyárak kialakításában, tehát piaci áron lesz lehetősége árulni a jegyeket a későbbiekben.

Ehhez hasonló stratégiát már több útvonalon megfigyelhettünk. Jelenleg éppen előnyét élvezzük a Laudamotion bécsi járatnyitásainak, amelynek köszönhetően korábban 1.600 forintos, manapság már inkább 6.500 forintos áron repülhetünk Mallorcára. Ugye senkinek nem kell megmagyarázni, hogy ilyen árakon napi 4 járatot üzemeltetni miért veszteséges, viszont ez nekünk fogyasztóknak rövid távon jó, de hamarosan jön a fekete leves.

A probléma sokkal inkább ezzel az, hogy a valóban fontos és népszerű járatoknál, mint a Kanári-szigetek már kialakult, hogy melyik légitársaság marad talpon. Konkurencia nélkül pedig elszabadulnak az árak. A korábbi 10-16 ezer forintos retúrjegyek helyett jelenleg augusztus 26 – szeptember 2 között több, mint 100 ezer forintba kerül Tenerife.

Tehát a konkurens fapados légitársaságok ahelyett, hogy az utazók igényeit figyelembe véve indítanának új járatokat, egymás tönkretételére pazarolják az energiájukat.

Ajánlatok