11+1 gyönyörű tengerpart Indonéziában, ahová te is eljuthatsz!

Indonézia kétségkívül a világ egyik legszebb országa, tele szebbnél szebb naplementékkel, tengerpartokkal, vulkánokkal, állatokkal, emberekkel, természeti csodákkal… Ha nem tudnád melyiket válaszd úticélnak, akkor íme néhány tengerpart a kedvenceim közül a teljesség igénye nélkül, ahová te is eljuthatsz.

Amed, Bali

Szeretem nézni a vizet. Csendes. Meleg. Hívogató. Minden nap kisétálok, ha nem a kutyákkal, akkor kimegyek egyedül, vagy összefutok valakivel. Kora reggel kint vannak a tengeren a halászok, így üres a part. Délután viszont tele van hajóikkal, lavickálni kell közöttük, hogy átérjek a túloldalra.

Gili Trawangan, Lombok

Ahogy a helyiek hívják Trallala az úgynevezett parti sziget. Hamar körbesétálható, biciklizhető. A szigetet sokan talán az Ombak Sunset étteremnél található hintáról ismerik. nekem is ez a kedvencem ezen a szigeten. A Gili-szigeteken nem jár autó vagy motor. Biciklivel, lovaskocsival, esetenként elektromos biciklivel lehet közlekedni. Vagy gyalogolni.

Kri sziget, Nyugat-Pápua

Este vacsora után a maradék nyers halat kidobtuk a teraszunk alá és nem sokkal később megjelentek a cápák. Iszonyú, hogy mennyire megérzik a vér szagát. Egészen közel is jöttek, itt úszkáltak alattunk. Egy nagy méretű pók is megjelent az egyik szobában ma. Akkora volt, mint a tenyerem. Szép sárga. A Hold elkezdett növögetni, hamarosan telihold lesz.

Pantai Nanga Panda, Flores

A 24 órás szolgálatban levő rendőrök azonnal elkezdtek sürögni forogni, hogy előkészítsék a szobánkat. Muszlim falu ez a Nanga Panda, és a szabályaik szerint fiúk és lányok nem alhatnak egy szobában, így Bettivel aludtam, Olivér pedig Zsoltival. Megérkezésünk után 10 perc sem telt el, már a fél falu ott volt a rendőrségen, és kíváncsian figyelt minket ahogy ott ültünk és mosolyogtunk. Kommunikálni akartak. Mi is. Reggel búcsút intettünk és megcsodáltuk a tengerpartot, ami ilyen színes kövekkel van tele. A mellettem guggoló hölgy pedig épp a kakaó termését dolgozza fel, hiszen a környéken kakaóültetvények vannak.

Pantai Pasir Panjang, Kei-szigetek, Maluku

Beleszaladok a tengerbe, hogy enyhítsem a forróságot amelyet a talpamon érzek. Szeretem itt a homokot, azt mondják itt van a legfinomabb szemű, legvakítóbb fehér homok az országban.

Gili Air, Lombok

Gili Air szigetéről indultunk reggel 8.30 kor menetrendszerinti motoros csónakkal Lombokra. Ennek az ára ha mi magunk vásároljuk a kikötőben: 12 000 IDR egy útra Gili Air és Lombok között fejenként. A kikötőben meg kellett keresni egy éttermet, ahol egy kisbusz felvett minket és elvittek Mataramba, Lombok fővárosába. Itt kicserélték a jegyünket és átszállítottak egy nagyobb buszba, amiben volt vécé és légkondi is. A vécécsésze mellé betettek egy hatalmas hordót, amiben a vécéleöntéshez szükséges vizet tárolták, így egy nagyobb méretű ember már nem tudta használni, mert nem volt elég helye.

Wayag, Raja Ampat, Nyugat-Pápua

Órákat töltök a vízben. Ez a napi program. Van úgy hogy fényképezővel, van úgy, hogy anélkül. Van egy bohóchal család, tudom már hogy hol élnek. Őket többször meglátogatom. A víz alatt a halak nagyon elfoglalt életet élnek. Játszanak, kergetőznek, úsznak, esznek, vagy elbújnak előlem.

Hatta sziget, Banda, Maluku

Amikor a vőlegény menetre készen állt, a násznép egy (!) hajóba szállt. Kb. mind a százan. A helyiek látszólag nem aggódtak a nagy létszám miatt (30 fős hajón kb 70 ember), bár kissé megdőlt a csónak egyszer-egyszer. Megvártuk amíg kisúlyozzák és biztosan nem fog eldőlni a húsz perces út során, majd elindultunk. Judittal konstatáltuk, hogy ha felborulnánk, mi biztosan ki tudunk úszni és egy egy embert talán ki is tudunk menteni. De hogy a többivel mi lesz? Azt csak a jóisten tudja, vagy még ő sem…

Titkos öböl valahol a Kei szigeteken, Maluku

Igazi álomöbölre bukkantunk a Kei-szigeteken. Kristálytiszta víz, csend és rajtunk kívül senki sem jár errefelé.

Togean-szigetek, Sulawesi

Hallgatom a motorhangját, amely hangos, de mégis andalító. A hajóval együtt én is ringatózom a hullámok tetején, miközben a hajó karfájára erősített nylonvászon tető elválaszt a nap sugaraitól, hogy ne süsse közvetlenül a vállam. A tenger tükörsima tetején a nap fénye meg-megcsillan. A távolban egy-egy repülőhalat vagy éppen egy halászó tengeri cigányt látok. Az ezüsthal szinte észrevétlenül ugrott át egyik pontból a másikba, egy gyönyörű kapu ívét festve mozdulatával. Most, a szemem előtt. Ez maga a pillanat. A pillanat, amely órákig tart ebben a lassú tempóban.

17 sziget, Riung, Flores

A 17 sziget az indonéz köztársaság kikiáltása dátumáról kapta a nevét (augusztus 17.) abból a megfontolásból, hogy könnyen megjegyezhető legyen mind az indonézek, mind a külföldiek számára.

Pulau Kanawa, Flores

Kristálytiszta kékes zöldes tenger, hegyek, panoráma, szemet vakító fehér homok és gazdag vízalatti élővilág. Ez Kanawa, egy apró magánsziget Komodo partjaihoz közel.

Ha szeretnél te is eljutni ezen partok valamelyikére, írj Ritának a sargaruhaslany@gmail.com email címre.