200 utas ragadt Madeirán az erős szél miatt
200 utas ragadt Madeirán miután időjárási okok miatt nem tudott a Wizz Air Budapestről a Funchal repülőtérre tartó járata leszállni. Bár a gép a sziget felett körözött egy darabig, végül Tenerifén tudott csak biztonságosan landolni. Az extrém időjárás miatt más légitársaságok gépei is a közeli szigeteken szálltak le vagy törölték a járatokat. A Madeirán várakozókat kedd este végül egy hotelben szállásolták el azzal az ígérettel, hogy másnap reggel a Tenerifén landolt gép hazaviszi őket, a járat azonban nélkülük tért vissza Budapestre, kb. 200 utas maradt gép és elegendő tájékoztatás nélkül Madeirán.
Olvasóink számoltak be az esetről, akik még szerda este is a reptéren várakoztak. Elmondásuk szerint nem kapnak megfelelő tájékoztatást a Wizz Airtől a hazautazást illetően, ami azért is aggasztó, mert a legközelebbi menetrend szerinti járat április 8-án érkezik – többen, akik tehették ide foglaltak saját költségükön repülőjegyet, azonban arra a járatra nem fér fel mindenki, mások pedig átszállással vagy bécsi érkezéssel igyekeznek megoldani a hazautat, miközben a szél továbbra is nehezíti a fel- és leszállást a szigeten.
„Tegnap amikor kiérkeztünk a reptérre már akkor láttuk, hogy a szél egyre erősebb. Akkor még volt leszálló járat, de a Wizz Air Budapestről jövő járata már nem tudott landolni. Láttuk a sziget felett körözni, végig néztük a Flightradaron. Ezután még pár gép leszállt, viszont utána elkezdték a gépeket átküldeni a közeli szigetekre. A Pestről érkező gép végül Tenerifén szállt le az utasokkal. Minket csak később értesítettek.” – Számol be az esetről olvasónk, Dávid. – „Értesítés után mindenkinek kiadták a csomagját beállítottak minket egy sorba, ahonnan buszokkal elvittek minket egy hotelbe. Itt a pultnál közölték velünk, hogy reggel jön vissza értünk a szállásra a busz 07:15-re, mivel a gép, ami április 4-én vitt volna haza, az elindult értünk Teneriféről. A repülő 09:30-kor indult volna vissza innen Budapestre. Ezután jött a baj, többször módosították a járatot, kb. óránként. Közben viszont megtudtuk, hogy a Tenerifén ragadtakat visszaviszik Pestre és minket itt hagynak mentesítő járat nélkül. A Wizz Air közben nem tájékoztatott minket és csak egy 4€ étel kupont kaptunk. Most kaptunk egy infót, hogy elszállítanak minket egy hotelben újra, ahol egy napot biztosítanak nekünk, onnan tovább nekünk kell a szállást és a haza utat biztosítani.”
Másik olvasónk is arról számolt be, hogy legjobban az viseli meg őket, hogy nem kapnak elegendő tájékoztatást, sms-ben kapott kuponokon kívül sem e-mailben, sem üzenetben nem érkezett más információ, így volt, aki a repülőtéren töltötte az éjszakát. A Wizz Air rendszerében nem tudják a foglalásukat módosítani, mert a rendszerben befejezettnek látszik az útjuk és noha úgy tudják, a légitársaság utólag megtéríti a hazaút árát, az utasok kénytelenek addig is maguk finanszírozni a hazajutást, illetve a szállást.
A Fluchal repülőtér weboldala alapján az erős szél miatt még szerdán is több járatot töröltek. Mindeközben a Wizz Air közleményt adott ki, amelyben arról számol be, hogy a veszély megszűnése után tudja hazarepíteni a kint maradt utasokat.
„A Budapest-Funchal járat április 4-én a madeirai erős szél miatt többszöri próbálkozás után sem tudott leszállni a helyi repülőtéren. Az utasokat a Wizz Air Tenerifére repítette, ahol biztonságban leszállt a repülőgép. Az utasoknak szállást és ellátást biztosított a légitársaság, de mivel viharos szél továbbra sem csillapodott, április 5-én a légitársaság úgy döntött, hogy az erre igényt tartó utasait visszahozza Budapestre. Azok számára, akik úgy döntöttek, a nyaralásukat Tenerifén folytatják, a légitársaság lehetővé tette, hogy ingyenesen átfoglalhassák a visszaútra szóló jegyüket.
Mivel az időjárás továbbra sem teszi lehetővé a Wizz Air gépek számára, hogy biztonságban landoljanak Madeirán, így a Funchal-Budapest járat utasait csak a veszély megszűnése után tudja hazarepíteni a légitársaság. Erről a légitársaság folyamatosan tájékoztatja az érintetteket, azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy ezt csak akkor tudja az utasok közvetlen e-mail címén vagy telefonszámán megtenni, ha az utas a Wizz Air weboldalán vagy applikációján keresztül vásárolta a jegyét, ellenkező esetben a közvetítő cég vagy az utazási iroda számára kénytelen megküldeni a legfrissebb információkat.
A Wizz Air minden érintettől elnézést kér a kellemetlenségért, de a légitársaság számára az utasok, a személyzet és a repülőgép biztonsága a legfontosabb.”