48 óra Santorini szigetén – naplemente, strandok, látnivalók

Májusban volt szerencsénk Santorini szigetén 2 napot eltölteni, így gondoltam, készítek egy kis beszámolót, hátha valakinek a segítségére szolgál.

Utazás Santorini szigetére

A Ryanair légitársasággal repültünk budapesti indulással és athéni átszállással (kb. 27.000 Ft/fő/oda-vissza). Szóba jött még a kompos variáció is, viszont sokkal több időt és pénzt kellett volna rá fordítani.

Utazómajom-ajánlatok >>

Szállás Kamariban

Kamariban szálltunk meg a Hotel Alexandra***ban (kb. 19.000 Ft/fő/3 éj). Szuper a szállás, csak ajánlani tudjuk. 10 percnyi útra van a reptértől robogóval. Olyannyira közel, hogy a szálloda teraszáról látni a kifutópályát. Továbbá az ablakunk felett szálltak el közvetlenül a repülők. Minket ez csöppet sem zavart, mert nagyon érdekesnek találtuk, viszont aki érzékeny a hangos zajokra vagy nem találja ezt túl izgalmasnak, annak érdemesebb más szállást keresni. A hotelben minden nap volt takarítás, kaptunk reggelit is, ami a helyi finomságokból állt.

Kamari azért bizonyult jó helynek, mert innen a sziget minden pontját könnyen meg tudtuk közelíteni, illetve, mert sokkal, de sokkal olcsóbb, mint Fira vagy Oia és a turisták is kevesebben vannak.

Közlekedés Santorini szigetén

Santorinit legegyszerűbben úgy lehet bejárni, ha robogót, quadot vagy autót béreltek. Tömegközlekedni is lehet, de sokkal macerásabb, mert bárhol is vagy és bárhova is mész, először mindig a fővárosba, Firába kell elutazni, és onnan lehet tovább menni. Közvetlen járatok nincsenek.

Mi a robogóbérlés mellett döntöttünk, egyrészt, mert olcsóbb volt, másrészt mert nagyon egyszerű volt vele közlekedni és parkolni. A Santoride – Rent a Moto nevű cégnél béreltük a járművet (online foglaltuk még utazás előtt), ami 2 napra került kb. 28.000 Ft-ba úgy, hogy az érkezés napján éjszaka kihozták elénk a reptérre a motort és az indulás napján hajnalban szintén a reptéren vették vissza tőlünk. És kauciót sem kértek tőlünk, csak a bankkártya adatainkat írták le a szerződésre. Szívből tudjuk ajánlani Kikit és Lazarost, mert nagyon kedvesek és segítőkészek! Érdemes őket a helyi turisták számára kevésbé ismert éttermekről, strandokról stb. kérdezni.

Anastasi templom, Imerovigli

Látnivalók és strandok a görög szigeten

Pyrgos és Fira

Első utunk Pyrgosba, a történelmi városba vezetett. Itt tettünk egy nagy sétát és megcsodáltuk a régi vulkanikus kőzetből épült lakatlan házakat, illetve a tökéletes panorámát a sziget mindkét irányába.

Pygros
santorini

Ezután Fira következett, ami szintén gyönyörű hely, szuper kilátással, viszont annál több turistával. Mivel mi májusban voltunk, ekkor még elviselhető volt a tömeg. Ez azt jelenti, hogy sokan voltak, de szerencsére nem annyian, hogy ne lehetett volna megmozdulni. Mindenképpen érdemes megtekinteni ezt a várost, de ajánlatos felkészülni arra, hogy sok turistával fogtok találkozni és az árak is jóval magasabbak lesznek, mint mondjuk Kamariban. A kikötőbe nem mentünk le, viszont aki szeretné azt is megnézni, az vagy felvonóval vagy egy meredek lépcsősoron lefelé gyalogolva vagy szamárháton megteheti.

Oia, a legszebb város a szigeten

A kötelező programok közé tartozik Oia felfedezése is. Gyönyörű hely, csupa szép házikóval, meredek kis utcákkal és fenomenális kilátással. Kétségkívül ez a legszebb városka a szigeten. Viszont mivel ezt mások is tudják, ezért már májusban is hatalmas tömeg volt.

santorini
Oiában való tartózkodásunk ideje alatt elég vegyes érzelmeink voltak. Egyrészt, mert olyan nagy volt a tömeg, hogy szinte sodort minket magával, emiatt sokszor nem is tudtuk olyan alaposan szemügyre venni a helyet. A másik pedig, hogy a legtöbb ember tényleg csak azért látogat el ebbe a városba, hogy csináljon magáról minden ponton 100 fényképet, majd elmenjen haza. Pedig tényleg gyönyörű a hely, és érdemes lenne kicsit elidőzni és szívni be ezt a szuper érzést.

Oiába a turisták nagy része a naplemente miatt is érkezik. Májusban 21 óra körül ment le a nap és a népek már 19 óra óta foglalták maguknak a helyet az útikönyvekben javasolt pontokon, hogy biztosan ne maradjanak le a pillanatról.

Oia vár

santorini

TIPP: Ha nem akartok nyomorogni, hagyjátok ki a naplementét a vár tetején, inkább vacsorázzatok meg nyugodtan és csak miután lement a nap menjetek fel a várba, mert még utána is fantasztikus látvány tárul majd elétek.

Ha mindenképpen naplementét szeretnétek nézni, ezt a buszpályaudvar közelében tegyétek egy számotokra szimpatikus, random helyen, mert ott garantáltan nyugalomban élvezhetitek a látványt!

Firostefanit és Imeroviglit is megnéztük…

… és mindkét hely szintén nagyon szép volt. Nekünk kifejezetten tetszett, hogy sokkal kevesebb turistával találkoztunk, mint Firában vagy Oiában.

Imerovigliben érdemes kimenni a Skaros-hegyre. Elég meredek lépcsősor vezet oda, de ki lehet bírni. Szerintünk érdemesebb zárt cipőben menni oda, bár volt, aki strandpapucsban vágott neki az útnak. A bátrabbak fel is mászhatnak teljesen a sziklatömb tetejére (amatőr sziklamászó tudás ajánlott), de aki nem ragaszkodik hozzá, az lentebbről is megcsodálhatja a lenyűgöző tájat. A sziget másik csücskében lévő Faros világítótoronyhoz is látogassatok el, mert onnan is meseszép a kilátás. Naplemente idején viszont ott is sok a turista.

Skaros-hegy

Strandok

Strandokat tekintve mi voltunk a Kamari Beachen, a Perissa Beachen, valamint a Vlichada Beachen. Mind közül az utolsót ajánljuk, de azt nagyon! A Red Beachet is javasoljuk, bár oda mi sajnos már nem jutottunk el. Majd legközelebb!

Imerovigli

Kedvenc éttermeink Santorini szigetén

Oia: Pitogyros Traditional Grill House
A kiszolgálás szuper, az ételek nagyon finomak, az árak pedig az Oiában található többi étteremhez képest szintén megfizethetőek. Abszolút kedvencünk lett!

Kamari: Captain’s Corner Taverna
Tipikus görög étterem, helyi specialitásokkal, kevés turistával. Menjetek el, ha szeretnétek megfizethető áron nagyon finomakat enni, és a görög életérzést, vendégszeretetet megtapasztalni!

Captain’s Corner Taverna – Santorini, Kamari

TIPP: A szigeten a csapvizet nem érdemes fogyasztani, ezért vegyetek mindig palackozottat. Erre viszont elég sok helyen lesz lehetőségetek. Itt nincsenek nagy bevásárlóközpontok, hanem kisebb boltok, de abból elég sok van.

Összességében Santorini nagy kedvencünk lett.

Szerettük, hogy a sziget nagyon kicsi, így nagyon hamar be lehetett járni. Az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek és mindig mosolyognak. Nagyra értékelik, ha valaki legalább köszönni tud görögül.

Nagyon tetszett, hogy ezen a szigeten tényleg a részesei lehettünk a görög kultúrának. Mi csak jókat tudunk mondani és csak javasolni tudjuk, hogy látogassatok el ide. Érdemesebb viszont inkább tavasszal vagy ősszel jönni, mert akkor még elviselhető a tömeg és a meleg.

Beszámoló: Lángi Réka, fotók: Lángi Réka és Móninger Kristóf

Ha neked is van fényképes beszámolód különleges helyekről, egzotikus úti célokról, oszd meg az Utazómajmok világmegváltó csoportja -ban!