A Wizz Air döntött: nem jár kártérítés. Majd kivizsgálták az ügyet, és inkább mégis!
Mégis fizet a Wizz Air a londoni Gatwick repülőteréről 7 órás késéssel érkező utasoknak!
A Wizz Air is először a „rendkívüli körülményekre” hivatkozva határozottan elutasította az összes kártérítési igényt, most azonban több olvasó is jelezte az indexnek, hogy levelet kapott a Wizz Airtől, amelyben a légitársaság elismeri, hogy hibázott, sőt, fizetne is.
Azok az utasok örülhetnek, akik június 6-án a londoni Gatwick reptérről indultak Budapestre, de először Debrecenben landoltak, és csak másnap hajnalra értek vissza a fővárosba a fapados légitársaság W6 2222 járatával. A károsultak 300 eurónyi Wizz kredit vagy 250 eurós utalás közül választhatnak.
A cirka hétórás késés miatt többen is megpróbálták visszaszerezni a repülőjegy árát, de a Wizz Air akkor még azt válaszolta az utasoknak, hogy a késés oka a budapesti repülőtér lezárása, amely befolyásolta az összes repülőtéri műveletet, ez pedig rendkívüli körülménynek minősül.
A repteret valóban lezárták, és arról egy héttel korábban a légitársaságokat is tájékoztatták, a Wizz Air a bővebben is kifejtette a késés okát. „A repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légi irányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott” a tervezett lezárásba. – olvasható az indexen a Wizz Air korábbi közleménye.
“Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztünk egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre.”, írta a Wizz Air.
A Wizz Air az ügy kapcsán az index megkeresésére közölte, “az eset körülményeinek alapos értékelése után a Wizz Air megerősíti, hogy az érintett W6 2222 járat utasai jogosultak a kompenzációra.”