accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Ryanair 4, a Wizz Air 3, az Easyjet 1 útvonalat hagyott novemberre: itt a teljes lista

utazomajom /

A koronavírus járvány európai terjedése és az ezzel kapcsolatos utazási és egyéb korlátozások bevezetése miatt – más repülőterekhez hasonlóan – folyamatosan csökken a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma. A 2020 szeptemberében mért 88 000 főt meghaladó utasszám után októberben összesen 62 816 érkező és induló utast fogadott a fővárosi repülőtér, ami 95,7%-os visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az átlagos napi utasszám 1500 és 3000 fő között ingadozott októberben, szemben a tavalyi 40-50 ezer fővel. A repülőtér-üzemeltető novemberben is hasonló mértékű csökkenésre számít, decemberben a karácsonyi időszak hozhat némi utasszám növekedést. Ez azt jelenti, hogy a Budapest Airport éves forgalma 2020-ban legfeljebb 4 millió fő lehet.

Október folyamán tovább folytatódott a cargo volumenek erősödése, melyre a koronavírus kereskedelemre és logisztikára 2020 első felében gyakorolt negatív hatásai után nagy szüksége van a légiszállítási iparágnak. A Budapest Airport 11 486 tonna légi teherárut kezelt októberben, ami 3.66%-os növekedés az eleve már erős forgalomú több mint 11 000 tonnát jelentő szeptemberhez képest. Az 1-10 havi adatok alapján a repülőtér forgalma átlépte a bűvös 100 000 tonnás határt, megbízható támaszt adva ezzel a magyar gazdaságnak.

Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a Budapest Airport tőkeerős tulajdonosainak, a vállalat működése továbbra is stabil, finanszírozása biztosított. A repülőtér üzemeltetőjeként a Budapest Airport továbbra is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

Változik a menetrend novemberben

A járványhelyzetre és az azzal összefüggésben bevezetett korlátozásokra való tekintettel több légitársaság is felfüggeszti üzemelését, vagy csökkenti a közlekedő járatok számát novembertől. Az elérhető járatok listája novembertől egy új úticéllal egészül ki: az Egyptair hetente közlekedik Budapestről Hurghadába.

Légitársaság Úti cél Novemberi heti frekvencia
Aeroflot Moszkva 2
Easyjet Bázel 2
Egypt Air Kairó 1
Egypt Air Hurghada(ÚJ) 1
Emirates Dubaj 2
Eurowings Stuttgart 1 (Nov 13-tól felfüggesztve)
Finnair Helsinki 1
KLM Royal Dutch Airlines Amszterdam 14
LOT Polish Airlines Wroclaw 1
LOT Polish Airlines Szöul 1
LOT Polish Airlines Varsó 11
Lufthansa Frankfurt 10
Qatar Airways Doha 3
Ryanair Brüsszel 2
Dublin 3
Manchester 3
London (STN) 10
Turkish Airlines Inc. Isztambul 4
Wizz Air Eindhoven 2
London (LTN) 2
Stockholm 1

A fenti menetrend az újonnan bejelentett korlátozások miatt változhat, a Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy a légitársaságok weboldalán tájékozódjanak az esetleges változásokról.

Folytatódik az együttműködés a Magyar Posta és a Budapest Airport között

A Magyar Posta további 6+4 évre meghosszabbította a 2008-ban létrejött, a 2. Terminál közelében felépített Nemzetközi Kicserélő Központra vonatkozó bérleti szerződést, így a következő évtizedben is folytatódik az együttműködés a Budapest Airport és a Magyar Posta között.

A Magyar Posta épületét majdnem tíz éve, 2011-ben adták át:– amely közel 5000 négyzetméteres iroda- és raktárépületből áll – a 2. Terminál Vecsés felőli oldalán, a BUD Cargo City szomszédságában helyezkedik el, és közvetlen összeköttetésben áll a repülőtér légi oldalával, a szigorúan védett SRA-övezettel. Erre azért volt szükség, hogy a légipostai küldemények – a kötelező és szigorú biztonsági ellenőrzés után – közvetlenül juthatnak az utasszállító gépek fedélzetére

Világszínvonalú havas flotta garantálja a repülőtér biztonságát

A repülőtéri szakembereknek évről évre meg kell küzdenie azokkal a kihívásokkal, amelyeket a téli időszak jelent a repülőtér infrastruktúrája számára: a hó, havas eső, az ónos eső és az extrém hideg mind-mind olyan körülmények, amelyek a repülőtéren dolgozó szakemberek azonnali intézkedését és maximális felkészültségét igénylik. Ez nemcsak hóeltakarítást jelent, hanem például a futópályák, gurulóutak és forgalmi előterek síkosságmentesítését – akár folyamatosan, a nap 24 órájában.

Az utasok és a repülés biztonsága elsődleges szempont az üzemeltető számára, ezért a Budapest Airport már a havas szezon kezdete előtt megkezdi a télre való felkészülést. A fel- és leszálló repülőgépeknek különösen fontos, hogy megfelelő tapadású beton várja őket, ezért a futópályák, gurulóutak és előterek síkosságmentesítésére kiemelt figyelmet kell fordítani. A repülőtér működésének biztosítására a Budapest Airport az ország egyik legmodernebb és legjobban felszerelt hóeltakarító flottáját üzemelteti: 32 járműből álló járműpark tagjai nemcsak nagy teljesítményű, hanem rendkívül látványos gépek is.

Ezek a csúcskategóriás gépek azonban önmagukban nem tudnák felvenni a harcot az időjárással. A biztonságos és stabil repülésüzemről a Budapest Airport kollégái gondoskodnak: tulajdonképp ők a gépóriások mozgatói.

Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert

A gépkezelő munkatársakat a betanulás során szimulátorok is segítik abban, hogy a későbbiekben a behavazott gurulóutakon is kiválóan tájékozódjanak. A pályákon történő éles gyakorlatok előtt virtuális térben „mozogva” ismerik ki a ferihegyi gurulóút-hálózat minden szegletét. A „havas kollégák” toborzása már a nyáron elkezdődik, a téli hószolgálat – ekkorra már felkészült és profi – munkatársai pedig már november 1-től egészen március végéig riaszthatóak hóhelyzet esetén.

Címlapkép: Budapest Airport/Baranyi Róbert

Ajánlatok