A CRM és az automatizálás növeli a B2B értékesítés eredményességét
Ha a B2B értékesítés minél kedvezőbb rátája a cél, lehetőség szerint automatizált megoldásokkal, akkor egy fejlett CRM rendszer segítheti az ilyen jellegű célok sikeres megvalósulását. De vajon miként automatizálható a B2B sales a CRM rendszer segítségével?
Az automatizált B2B értékesítés formái és előnyei
Kezdjük az előnyökkel, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy a B2B értékesítés érdekében alkalmazott automatizálás értékes időt képes felszabadítani. Az idő pedig kapacitást jelent, tehát egyszerre jöhetnek az újabb vevők, miközben a többi feladat is elvégzésre kerül.
Különösen az adminisztrációhoz, illetve a kommunikációhoz köthető feladatok azok, amelyek az egyre több vállalkozó által preferált automatizmusok segítségével egyszerűsíthetők. Mégpedig az eredményesség fenntartása vagy javítása mellett.
Leginkább az utánkövetés teendői, az előmelegítő e-mail marketing kampányok, az elveszett érdeklődő kérdőívek, valamint a beragadt érdeklődő eszkalálás fontosabb feladatait érdemes megemlíteni, amelyek mind automatizálható lépések a CRM-mel.
A B2B értékesítés sikeréhez kulcsfontosságú a leadek kifogástalan kezelése
Az érdeklődők, vagyis a potenciális vevők igénylik a törődést. Fontos, hogy az ajánlatkérések minél előbb megválaszolásra kerüljenek, illetve a kiküldött árajánlatokat is sikerüljön precízen és időben nyomon követni.
A marketing automatizálás eszközeként dolgozó MiniCRM segítségével mindez kifogástalan minőségben valósulhat meg. Nem kell hozzá más, mint alapos tervező munka. Ha sikerül feltérképezni a leadek várható útját, majd ehhez mérten előre beállítani az érintési pontokat, akkor a teljes folyamat automatizáltan működhet.
Persze azt sem zárja ki semmi, hogy alkalmanként manuálisan is tegyünk annak érdekében, hogy a sikeres sales a lehető legmagasabb arányú legyen.
Plusz hozzáadott érték a CRM részéről a B2B értékesítés irányába
Nem ritka eset B2B vonalon, hogy egy-egy érdeklődő telefonon informálódik bizonyos kérdések felől, illetve témákról. Ilyenkor nagyon nem mindegy, hogy sikerül-e instant módon elérni a korábbi egyeztetések és üzenetváltások előzményeit.
A CRM rendszer abban is hathatós segítséget jelent, hogy ez hiba nélkül meg tudjon valósulni. Tényleg csak egyetlen kattintásra van szükség, és gyakorlatilag az ügyféllel kapcsolatos valamennyi előzmény és fontosabb adat elérhetővé válik.
Innentől kezdve pedig minden rendelkezésre áll, amire szükség lehet ahhoz, hogy a gondos munkával előkészített érdeklődők vásárlóvá, majd pedig visszatérő vevővé avanzsáljanak.