A belső kommunikáció javításának módjai
Rengeteg vállalat számára okoz nehézséget a hatékony belső kommunikáció megteremtése. Szerencsére néhány tanács betartásával jelentősen javítható, ezáltal pedig a cég is sikeresebbé válhat.
A vállalati kommunikáció nehézségei
Az információcsere általában kétszereplős folyamat, cégek esetében viszont már több személyről van szó. Elég belegondolnunk, hogy a két végpontot a vállalkozás dolgozói és a menedzsment jelenti. Mindkét végpont több szereplőt fed egyszerre. Általában a vezetőség nem egyetlen személyt informál, ha általános tájékoztatás a cél, hanem a munkavállalók egy bizonyos csoportját, ha nem az egészet.
A CHEQ belső kommunikációs rendszerrel azonban célzottan, mérhető módon történhet a kétirányú információáramlás. Ez pedig megalapozza a hatékonyságot, az eredményességet, és jelentősen könnyíti az egyszerűbb mindennapokat is.
A sikerességet befolyásoló tényezők között szerepel például a csatorna, melynek segítségével eljuttatjuk az üzenetet. Az elavult, régi modellek egyre kevésbé működőképesek, mint például a faliújság. A klasszikus offline módok helyett a digitális megoldások kövezik ki a biztos jövő útját.
Szintén meghatározó tényező a visszacsatolás is, melyet aligha lehetne megvalósítani nem digitális formában. Egy faliújság elolvasása, vagy egy másik személy általi üzenet eljuttatása nem biztosít azonnali jelzést annak kapcsán, hogy a “címzett” megkapta a neki szánt információt. Ellenben egy online felületen keresztüli üzenet mérhető, monitorozható, vagyis pontosan tudni fogjuk, hogy az illető mikor olvasta el.
Miért indokolt a belső kommunikáció javítása?
A dolgozók java az eredménytelen munkavégzés okaként legtöbbször a hiányos, nem megfelelő kommunikációt, a félreérthető tájékoztatást határozza meg. Míg egy jól kommunikáló cégben a munkavállalók 3,5-szer jobb teljesítménnyel járulnak hozzá a vállalkozás fejlődéséhez.
Egy produktívabban dolgozó alkalmazott, aki képes azonosulni a cég jövőbeli céljaival, nagyobb nyereséget biztosít munkája által. Elkötelezett munkavállalókra pedig mindenkinek szüksége van, hiszen ez határozza meg a vállalat jövőjét.
Az eredményes információcsere alapja, hogy minél több kollégát elérhessünk, vagyis itt lép be a CHEQ multiplatform jellege, amely rengeteg előnyt garantál. Helyszíntől függetlenül elérhetők a más telephelyen tevékenykedő munkatársak is.
A javítás lépései
Alapos tervezés során meghatározandó, hogy milyen célból kommunikálunk. Fontos az egyszerű és világos megfogalmazás, így kevesebb félreértés történik. Érdemes megismételni a közlendőnket, hiszen első olvasásra nem feltétlenül ragad meg mindenkit.
A javítás kihagyhatatlan lépése, hogy kérjünk visszajelzést az üzenet, tájékoztatás kapcsán. A digitalizáció, az online megoldások beemelése, és az időszakos kommunikációs tréningek mind segítenek a hatékonyabb, eredményesebb megvalósításban.