Leállt a Wizz Air informatikai rendszere, legalább a gép indulása előtt 3 órával érj ki a reptérre
A Wizz Air, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találta magát szemben nemzetközi informatikai partnere rendszerének leállását követően. – írja a légitársaság közleményben.
Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet.
Jelenleg az alábbi internetes szolgáltatások nem elérhetők a Wizz Air rendszerében:
- a Wizz Air weboldala és mobilalkalmazása
- a foglalási rendszer
- az online utasfelvétel és a beszállókártya kiadása
- kapcsolattartó/ügyfélszolgálati központok, új foglalások és meglévő foglalások módosítása
Az üzemszünet ideje alatt minden utas számára ingyenes a repülőtéri utasfelvétel. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy legalább 3 órával a tervezett indulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés elvégzésére, valamint a repülőtéri egészségügyi és biztonsági intézkedésekre, ahol ez szükséges.
Köszönjük utasaink megértését és együttműködését a globális informatikai üzemszünettel kapcsolatban. A Wizz Air továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy utasait a lehető legkevesebb fennakadás érje utazásuk során.
A Budapest Airport honlapján alábbi közlemény olvasható.
Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti. Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A Terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében kérjük, kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.
A járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon követhetik figyelemmel.
A Budapest Airport az utasok türelmét és a terminálon dolgozó személyzettel történő együttműködésüket kéri.