A Ryanair durván nekiment a kormánynak: “idióta adónak” nevezi a különadót
Megmondom őszintén mindig sokkal jobb kedvvel nyitom meg a Ryanair közleményeit mint a versenytársáét. Az ír cég híres a szókimondásáról és arról, hogy beleáll a vitákba.
“A Ryanair elítéli a Magyar Kormány által a veszteséges légitársaságokra rótt idióta extra profit adóját” címmel küldték a legutóbbi tájékoztatójukat.
A Ryanair felkéri Nagy miniszter urat, hogy magyarázza el, miért azt a szektort adóztatják meg, akik a COVID és az ukrán-orosz háború miatt a legnagyobb veszteséget szenvedik el.
Felkéri továbbá, hogy magyarázza meg:
- hogyan védené meg a “magyar családokat” a rekordveszteséget elkönyvelő légi-közlekedés extra adóztatása
- miért a magyar családok és a turisták fizessék meg a magasabb jegyárakat két év COVID és az ukrán veszteségek után
- hogyan segíti a légitársaságok megadóztazása a magyar családokat.
Ez nem egy extra profit adó, hanem egy rablás a kormány részéről, amely teljesen elrugaszkodott a valóságtól. Amikor más Uniós országok folyamatosan csökkentik az utazással kapcsolatos adókat, reptéri illetékeket a turizmus és a munkahelyek helyreállítása érdekében, a magyar kormány az ellenkezőjét teszi.
Nagy Márton miniszter úr egy új és hibás gazdaságstratégiát követ a veszteséget termelő légitársaságok megadóztatásával. A Ryanair és a Wizz Air esetleges járatcsökkentése tovább csökkenti Magyarország légi-közlekedési és turisztikai ágazatának versenyképességét.
A Rynair üdvözli az ellene irányuló fogyasztóvédelmi vizsgálatot, és egyúttal felkéri Budapest Városi Tanácsát, hogy terjessze ki a vizsgálatot arra is, hogy a Magyar Kormány „többletnyereség” adót vezet be a veszteséges iparágakra, például a légitársaságokra. Amikor veszteséget termelő légitársaságok éppen kilábalnának a COVID és az ukrán konfliktus okozta nehézségekből, a legutolsó dolog amire szükségük van, az extra adó. Nagyon kíváncsian várják, hogy Nagy Márton miniszter magyarázza meg, mi szükség van a veszteséget termelő légitársaságok külön adóztatására.
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary hozzátette:
Teljesen jogos, hogy a magyarok miért vethetnek ki többlet nyereségadót az olaj- és gázszektorra, amely rendkívüli haszonra tesz szert Oroszország Ukrajna illegális megszállása miatt. De ha ezt a „többletnyereség” adót kiterjesztjük egy olyan veszteséges ágazatra, mint a légi közlekedés, amely éppen csak lábadozik a 2 éves koronavírus és az orosz ukrajnai invázió újabb hatásaiból, azt mutatja, hogy Nagy miniszter úr talán megfeledkezett a gazdaságról.
Éppen ezért küldünk neki egy új „Economics for Dummies – (Közgadaságtan fajankóknak)” című könyvet, amelyet reményeink szerint tanulmányozni fog annak érdekében, hogy meg tudja magyarázni, miért vetnek ki „többletnyereség” adót egy olyan veszteséges iparágra, mint a légitársaságok.
Az adók miatt magyarországi légi forgalom drámai visszaesésére lehet számítani egy olyan időszakban, amikor a magyar turisztikai szektor a Covid utáni fellendülésre készül.
Abban az időben, amikor sok más Uniós ország adó- és illetékcsökkentést vezet be végre a forgalom, a turizmus és a munkahelyek helyreállítása érdekében, a Magyar Kormány ennek az ellenkezőjét teszi: drágítja és kevésbé versenyképessé teszi a Magyarországra irányuló légi utazást, ami károsítja a magyar légiforgalmat, a turizmust és a munkahelyteremtést. Felszólítjuk Nagy minisztert, hogy fordítsa vissza ezt az idióta „többletnyereség”-adót, vagy legalább korlátozza az olyan iparágakra, mint az olaj vagy a gáz, amelyek rendkívüli nyereséget termelnek.