Hét Airbus A350-es vételéről írt alá szerződést az Air France-KLM
Folytatja a szélestörzsű flotta megújítását az Air France-KLM Csoport, a francia-holland vállalat négy áruszállító A350F és három személyszállító A350-900-as vételéről egyezett meg az Airbusszal.
Az új repülőgépek kötelező érvényű megrendelését az igazgatóság is jóváhagyta.
Az áruszállító Airbus A350F típusok a KLM Csoport megbízásából a cég leányvállalata, a Martinair Cargo üzemelteti majd. Az schipholi repülőtérre kerülő új repülőgépekkel jelenleg szolgáló Boeing 747F-eket cserélik le.
Az Air France 2021 decemberében már rendelt 4 darab Airbus A350F-et. A Martinairhez és az Air France-hoz kerülő példányok leszállítása 2026 második felében kezdődik, így mindkét légicég a típus első üzemeltetői között lesz.
A Rolls-Royce Trent XWB-97-es hajtóművel szerelt A350-esek a Boeing 747-hez képest 40 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők, emellett 50 százalékkal halkabbak is.
A most megrendelt 3 darab személyszállító A350-900-as az Air France flottájába kerül, amelynek köszönhetően a francia vállalatnál 41-re emelkedik majd az A350-flotta mérete. Az újonnan érkező példányokkal a Párizs–Charles de Gaulle Nemzetközi Repülőtéren állomásoztatott idősebb szélestörzsű gépeket cserélik le.
Az első példány várhatóan 2024-ben érkezik meg ebből a megrendelésből.
A flottamegújítás a fenntartható forrásból származó kerozin (SAF) mellett az egyik legfontosabb eszköz az Air France-KLM kezében a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A cégcsoport korábban azt vállalta, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra egy utaskilométerre vetítve 30 százalékkal csökkenti az emissziót.
Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója azt mondta, a flottába való befektetés a jövőbe való befektetés is. „A KLM és az Air France áruszállítási üzletága rövidesen a leghalkabb és legmodernebb cargo repülőgéppel gazdagodik. Ez a befektetés is bizonyíték arra, hogy hiszünk az áruszállítási piac fenntartható bővülésében.