004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Az ablak nélküli repülőgépeké a jövő?

Medvemaki /

Te is szeretsz az ablaknál ülni a repülőn, amikor utazol? De mit szólnál, ha egyszer csak olyan gépre szólna a jegyed, amelyiken nincsenek is ablakok?

Az Emirates kezdett kísérletbe a közelmúltban, amikor is a repülőgép közepén lévő ablak nélküli részeken az ablakok helyére monitorokat építettek be. Azt szerették volna, ha az itt helyet foglaló, első osztályra jegyet váltott utasok is kiváló kilátást élvezhetnek az égre –  így született a forradalmi ötlet.

A kísérlettel azt kívántuk demonstrálni, hogy száloptikás kamerák segítségével a közvetített kép minősége még jobb is lehet, mintha szabad szemmel az ablakon néznénk ki – mondta el Tim Clark, az Emirates Airline elnöke. Hozzátette: ez a technológia megteremti annak a lehetőségét, hogy a jövőben olyan repülőgépek készüljenek, amelyek egyáltalán nem rendelkeznek tényleges ablakokkal.

A légitársaság elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a technológia alkalmazása egyáltalán nem csak azt jelentené, hogy az utasok számára élvezetesebb lenne a repülés. Egy ilyen repülőgép könnyebb lenne, ezáltal nagyobb sebességgel repülhetne, továbbá sokkal kevesebb üzemanyag felhasználásával, sokkal magasabban közlekedhetne.

A brit Folyamat-innovációs Központ (Centre for Process Innovation) már most egy olyan digitális háttérkép kifejlesztésén dolgozik, amely a kinti látképet vetítené ki az utasok számára.

Simon Calder a The Independent turisztikai szakújságírója úgy látja, hogy körülbelül 10 év múlva jelenhetnek meg az első ablak nélküli utasszállítók. Simon szerint az ilyen gépek elterjedése a repülési költségek csökkenését eredményezi majd, hiszen olcsóbb ilyen járműveket gyártani. Ennek az az oka, hogy strukturálisan koherensebbek és csökkentik a légellenállást.

A kérdés már csak az, hogy az utazóközönség hogyan fogadja majd az ablak nélküli gépeket. Az eddig megjelent cikkek alatti kommentek alapján úgy tűnik, teljesen megosztottak az emberek ezzel kapcsolatban. Noha a tesztek folyamatosan zajlanak, egyelőre még egyáltalán nem biztos, hogy elterjed majd a technológia.

Te utaznál ablak nélküli repülőgéppel?

 

Ajánlatok