accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Az Emirates sikeres bemutató repülést hajtott végre teljes egészében fenntartható üzemanyagot használó Boeing 777 utasszállító géppel

utazomajom /

Történelmi bemutató repülést végzett az Emirates egy Boeing 777-300ER repülőgéppel, amelynek egyik hajtóműve 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használt. Az óriásgép a Dubaji Nemzetközi Repülőtérről (DXB) szállt fel, Fali Vajifdar kapitány és Khalid Nasser Akram kapitány irányításával, és több mint egy órán át repült Dubaj partjai felett.

A sikeres bemutató repülés jelentőségét növeli, hogy elősegíti egy általános, a fenntartható üzemanyagokra vonatkozó iparági szabvány kidolgozását, illetve, hogy ezeket az üzemanyagokat kereskedelmi használatra is engedélyezzék. Jelenleg a fenntartható üzemanyag aránya legfeljebb 50 százalék lehet a repülőgépekben használt üzemanyag-keverékekben.

Az Emirates és partnerei – a GE Aerospace, Boeing, Honeywell, Neste és a Virent – olyan fenntartható üzemanyagot fejlesztettek ki, amely nagyban hasonlít a hagyományos repülőgép-üzemanyag tulajdonságaira. Több laboratóriumi vizsgálat és szigorú kísérletek után jutottak el egy olyan keverési arányhoz, amely rendelkezik a kívánt tulajdonságokkal. Tizennyolc tonna fenntartható üzemanyagot állítottak elő a különleges eljárással, amelyet a bemutató repülés során a Boeing óriásgép egyik, GE90 típusú hajtóművébe töltöttek, a másik hajtóművet pedig hagyományos sugárhajtómű-üzemanyaggal látták el.

 

„A fenntartható üzemanyagok meghatározó szerepet fognak játszani abban, hogy a légiközlekedés iparág teljesítse karbonsemlegességi vállalását 2050-re. Ehhez az iparág szereplőinek széleskörű együttműködésére van szükség” – hangsúlyozta Omar Arekat, a Boeing közel-keleti régiós alelnöke.

„A 331-500-as segédhajtómű a Boeing 777-es repülőgép rendszerének szerves része. A segédhajtómű biztosítja a főhajtóművek indítását, a környezetszabályozást és a vészhelyzeti tartalékrendszereket a repülőgép számára a földön és a repülés közben. Ugyanazt az üzemanyagot használja, mint a fő hajtóművek. Jelenleg a segédhajtómű csak olyan üzemanyag-keveréket használhat, amely legföljebb 50 százalék arányban tartalmaz fenntartható üzemanyagot, így a mostani bemutató repülés jelentős lépés a 100 százalékos fenntartható üzemanyag-használat engedélyeztetése felé” – mondta Mosab Alkubaisy, a Honeywell Aerospace Middle East légitársaságokért felelős igazgatója.

Jonathan Wood, a Neste megújuló energiaforrásokkal foglalkozó részlegének alelnöke bejelentette, hogy év végére évi 1,5 millió tonnára növelik a vállalat fenntarthatóüzemanyag-gyártási kapacitását.

Az Emirates először 2017-ben használt kevert – hagyományos és fenntartható – üzemanyagot menetrendszerű járatán, majd 2020 decemberében vette át első kevert-üzemanyaggal üzemelő A380-asát.

Ajánlatok