004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Drón szállításával kapcsolatos tudnivalók – Liszt Ferenc repülőtér

utazomajom /

A drónok szállításával kapcsolatban rengeteg kérdést kapunk, hiszen valamilyen oknál fogva a budapesti repülőtéren ez másképp működik, mint a világ többi részén.

Emiatt kértük Hardy Mihály segítségét, hogy tisztázzuk a jelenlegi szabályozást.

Drón szállításával kapcsolatos tudnivalók

A Budapest Airport Zrt. − figyelembe véve a magyar hatóságok ajánlásait is − a drónok szállításával kapcsolatosan jelenleg az alábbi gyakorlatot alkalmazza:

A drónok szállítása a légijárműveken minden utasunk számára biztosított, a szállításuk feladott poggyászban lehetséges. Javasoljuk az eszköz megfelelő, biztonságos csomagolását az esetleges sérülésektől való megóvás érdekében.

Lehetőség van a feladott poggyász biztosítására, melyet a drón értékének figyelembe vételével célszerű megkötni.  A drónok kiegészítői − így például nagyobb értékű kamera − az eszközről való eltávolítás után továbbra is szállíthatóak kézipoggyászban.

Akkumulátor

Fontos további információ, hogy a kamerákat vagy az akkumulátorokat (különösen a gyúlékony Li ion akksikat) kézipoggyászban lehet felvinni az utastérbe, mert ott biztonságosabb a szállításuk, mint lent a poggyásztérben. Túlmelegedés esetén a tulajdonos azonnal közbe tud lépni. Bizonyos Ah összteljesítmény felett azonban a mi szabályozásunk nem tér el különösebben a nemzetközi gyakorlattól, ha majd lesz egységes EU-szintű szabályozás, akkor majd annak alapján járunk el. – válaszolták kérdésünkre.

“A légitársaságok is külön-külön, eltérő módon állnak a kérdéshez, úgyhogy mindenkinek nem lehet megfelelni ebben az ügyben.”

Ajánlatok