15 órája szívnak a Wizz Air utasai Dubajban – egy pohár vizet sem kaptak még
Tegnap, február 21-én a W62498 járatszámú, 21:55-kor induló Dubai – Budapest Wizz Air járat utasai minden probléma nélkül becsekkoltak. Időben megkezdődött a beszállítás, viszont a gép nem indult. Egy óra várakozás után közölték, hogy tankolni kell a gépet. Később a kapitány jelezte, hogy nem működik megfelelően az üzemanyag mérő. A tankolás elvileg megtörtént, mégsem látszódik a műszereken, ezért nem szállhatnak fel.
Újabb várakozás következett, hátha sikerül megjavítani a gépet, azonban nem jártak sikerrel.
Leszállították az utasokat a gépről, majd egy órán keresztül össze-vissza terelgették őket. Teltek-múltak az órák, de pontos információt nem kaptak, csak annyit, hogy intézkednek. Többen a földön aludtak, pihentek köztük gyerekes családok. Mindenki nagyon feszült és ideges volt, főleg az információhiány és a fáradtság miatt.
Több alkalommal szétválasztották az utasokat és külön helyre terelték őket, azt a látszatot keltve, hogy éppen intézkednek, de végül mindig egyesült a csapat és semmi nem történt. A helyi földi kiszolgálók közölték, hogy a Wizz Air-es kollégák “nem mernek az utasok elé állni“, velük pedig hiába kiabálnak, ők mindent megtesznek.
Olvasónk, Ágnes ezek után saját pénzén hotelt foglalt magának, azonban a repülőtérről nem engedték ki, így azt később le kellett mondania. Olyan helyre terelték őket, ahol nem volt semmilyen étterem, vagy büfé, így víz és étel nélkül kellett az utasoknak várakozniuk.
Időközben, hajnali 3-kor a Wizz Air is segített, küldött egy emailt az utasoknak, amelyben egy hotelhez vezető link volt, ahol mindenki tudott magának szobát foglalni. Vagyis tudott volna, de végül senkinek sem sikerült, mert egyetlen egy szabad szobája sem volt a hotelnek. Egy kis idővel később mégis lehetett foglalni.
A taxikhoz irányították őket, ahol az előzetes információkkal ellentétben nekik kellett fizetni a fuvart. A hotelhez érve kiderült, hogy túlfoglalás van a hotelben, így csak néhány embernek tudnak biztosítani szobát. Ismét saját költségen egy másik hotelhez kellett az utasoknak menniük, ahol szintén túlfoglalás volt. Végül heten kaptak két szobát, volt, akinek így is a földön kellett aludnia.
Az elmúlt 15 órában a Wizz Air egyetlen kupont, vizet, szendvicset sem biztosított az utasoknak.
Hogyan tovább?
Jelenleg délután 1 óra van Dubajban és most indultak vissza az utasok a reptérre, reménykedve, hogy még ma hazajutnak Budapestre. Elvileg helyi idő szerint 15:50-kor indul a járat. Ha lesz újabb információnk, frissítjük a cikket.
Update
A gép nem indult el időben. Az utasokat beszállították a buszba, majd várakoztatták őket 30 percet. Miután elkezdtek az utasok hangoskodni, 35 perc után kiengedték őket és visszaterelték a terminálba. Információt egyelőre nem kapnak senkitől.
Közben megérkezett a légitársaság hivatalos válasza is:
A Wizz Air február 21-i Dubajból Budapestre tartó járatánál a tankolás során technikai probléma lépett fel a földi kiszolgálóegység mérőműszerében, így az általuk visszaigazolt, és a repülőgép műszerei által mutatott üzemanyag mennyiség nem egyezett. Ennek következtében a biztonsági előírásoknak megfelelően a felszállás nem volt lehetséges, és az utasokat le kellett szállítani.
A Wizz Air azokat az utasokat, akik közvetlenül a légitársaság felületein (honlap és applikáció) keresztül intézték foglalásukat, folyamatosan tájékoztatta a kialakult helyzetről és fejleményekről emailben és SMS-ben is. A Wizz Air az utazási irodákat is tájékoztatta a helyzetről, arra azonban nincs rálátása, hogy azok hogyan és mikor továbbítják az információt az ügyfeleiknek.
A légitársaság azonnal intézkedett, hogy szállást biztosítson, és az átütemezést követően másfél órán belül a szállodai foglalás adatait személyre szólóan, az utasok által megadott elérhetőségeken kiküldte számukra, akik 55 hotelszoba-foglalást el is fogadtak.
Akik saját maguk intéztek szállást, azok számára mind a szálloda, mind az odautazás költségeit a Wizz Air ésszerű mértékig megtéríti. Ezen felül minden érintett a jogszabályoknak megfelelően kártérítést igényelhet az útjára.
A járat a tervek szerint este 7-kor száll le Budapesten. Az okozott kellemetlenségért a légitársaság elnézést kér.