accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Egészen meglepő, ismét rekorder a Wizz Air!

utazomajom /

A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai alapján készített felmérés szerint a Wizz Air légitársaság járatai indultak a leghosszabb késésekkel tavaly Nagy-Britanniából.

Az ügynökség által a brit médiaorgánumok számára összeállított statisztikai elemzés mindazon légitársaságok indulási adatait vizsgálta, amelyek 2022-ben 2500-nál több menetrendszerű és charterjáratot indítottak brit repülőterekről. A törölt járatok nem szerepelnek a felmérésben.

A BBC brit közszolgálati médiatársaság által ismertetett PA-adatok alapján az összes indulásra kiszámolt átlagos késés 23 perc volt. A Wizz Air Nagy-Britanniából induló járatainak átlagos késése ennek a kétszerese, 46 perc és 6 másodperc volt tavaly. A késési lista második helyén a Tui utazási konglomerátum légitársasága áll 40 perc 18 másodperccel, utána a Qatar Airways (31 perc 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc) és az ugyancsak törökországi központú Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) következik.

A Wizz Air a londoni Luton és Gatwick, valamint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Liverpool és Bristol repülőtereiről közlekedtet nemzetközi járatokat.
Paul Smith, a CAA fogyasztói kapcsolatokért felelős igazgatója a BBC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hatóság “már felvetette a Wizz Airrel kapcsolatos aggályait” és szorosan együttműködik a légitársasággal az eredmények javítása végett.
Smith hozzátette: a CAA rendszeresen kéri a fogyasztói jogok érvényesítését célzó hatásköreinek erősítését, beleértve a légitársaságok megbírságolásának lehetőségét is. A hatóság elvárja azt is, hogy ilyen esetekben a légitársaságok időben nyújtsanak támogatást és segítséget az érintett utasoknak.

A Wizz Air az MTI-nek hétfőn küldött közleményében azt írta, mindent megtesznek azért, hogy az utasokat időben juttassák el kiválasztott úti céljaikra, tavaly azonban számos kihívás – főként a földi kiszolgáló személyzet és a légiirányítás területén tapasztalható munkaerőhiányból fakadóan – érte a teljes nemzetközi iparágat, melyek következtében a légitársaság “2022-ben sajnos kevésbé volt pontos”.
Hozzátették, hogy folyamatosan felülvizsgálják és javítják munkafolyamataikat, és idén már jelentős javulás tapasztalható a járatok pontos üzemeltetésében, “amelyet remélhetőleg az utasok is érzékelnek”. A légitársaság Egyesült Királyságból közlekedő járatainak késéseit idén már több mint 40 százalékkal csökkentették a 2022-es szinthez képest – írták.

Forrás: MTI

Ajánlatok