Autós kiruccanás Montenegróba!

Összesen 5 napot, 4 éjszakát töltöttünk a csodás Montenegróban október 19-24-ig. Győrből indultunk, autóval. Első nap reggel, érkezés után elfoglaltuk az északi részen levő szállásunkat Zabljakban, mivel estétől reggelig utaztunk, így aludtunk 2 órát, hogy visszanyerjük az összes erőnket és elinduljunk felfedezni Montenegro ezen részét. A szállást Airbnb-n foglaltuk vezetés közben. Gyorsan meglett, nem volt drága, és arra az egy napra tökéletesnek bizonyult, de semmi extra.

Két napunk volt Durmitorra, ami nekünk nagyon tetszett a sok túrázási lehetőség miatt. Első nap tehát ment is a túra estig. Durmitorban raftingoltunk is (a Tara folyó egy szakaszát eveztük le, közben egy vízesésnél kötöttünk ki, aztán tovább a végtelenbe… pazar volt), még aznap este lett időpontunk másnap délelőttre, szóval elég jól tudtunk haladni a programokkal. Ahol voltunk arrafelé a Tara-Bridget és az alatta levő folyót, annak környékét, a kanyont, a Black-laket és igazából a körülötte levő helyeket, hegyeket érintőlegesen, de bejártuk.

Második nap elindultunk a déli részre, ámbár sokszor megálltunk, mindent, amit érdekesnek találtunk megnéztünk. Kotorban foglaltunk egy “kisebb” lakást, ez volt jó helyen és kiváló árban. Ha jól emlékszem hatezer forint volt egy éjszaka, ami magába foglal két fürdőszobát, három hálószobát, egy nagy nappalit tv-vel, egy konyhát étkezővel és egy erkélyt az öbölre nézve. Szóval nem volt annyira rossz. Kotor körül és a déli részen amiket felfedeztünk : Peras, Tiva, Herceg Novi, Budva (Old Town), Prevlaka, Rt Ostra (Horvátország); egy hajós túra keretében (amiből alkudtunk elég sokat és vezethettem a kis motorcsónakot): Lady of Rock, Temple St. Matija, Our Lady Temple, Tunel, Blue Cave, Mamula. Budvában strandoltunk is, nem fürödtek tömegesen, mindazonáltal indokolatlanul sok volt a szabad hely.

Elég sűrűre sikerült reggeltől estig minden nap, ennek ellenére teljesen megérte így. Reggelente a szálláson csináltunk magunknak valami tartalmas reggelit, napközben étterem, gyorskaja és egyebek. Mindennel együtt (étel, üzemanyag , szórakozás, stb.) 160.000 Ft volt egy főre ez a kis kirándulás mindez úgy, hogy tényleg megpróbáltuk kimaxolni a hely adta lehetőségeket rövid időn belül. Az emberek többnyire rendesek, segítőkészek voltak. Aki szeret kirándulni, túrázni, hegyeket mászni, raftingolni, városokat nézni, strandolni nagyjából egy helyen és nem a világ végén, annak bátran ajánlom Montenegrót.