accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Élménybeszámoló: ilyen egy repülőút Egyptairrel Kenyába

utazomajom /

Néhány hete életemben először repültem Egyptair járattal, ráadásul egészen Kenyáig, Nairobiba. A légitársaság heti 3 járatot üzemeltet az egyiptomi fővárosba kedden, pénteken és szombaton délután 14:55-kor. A menetidő meglepően kevés, csupán 3 óráig tart az út. A térképet sűrűn nézegetve távolabbi célállomásnak tűnt.

Nairobiba az Egyptair kínálja a legrövidebb eljutási lehetőséget, odafelé csupán 10 óra 40 perc, visszafelé pedig 11 óra 30 perc átszállásokkal együtt az utazás. Mivel egy két éves gyerekkel utaztunk, ezért különösen fontos volt, hogy gyorsan odaérjünk. Az útvonalat Budapest és Kairó között foglaltság függvényében Airbus A220-300 vagy 737-800 gépekkel teljesítik. Az előbbi előnye, hogy sokkal újabb, utóbbi pedig, hogy nagyobb a lábtér. Mindenki döntse el, hogy számára melyik a fontos. A mi járatunkat a 737-800 szolgálta. A lábtér számomra megfelelő volt, de ebben talán én nem vagyok mérvadó. Az ülésekbe nem volt épített kijelző, csak a fejek felett kihajtott monitorokon vetítettek filmet. A járaton WiFi is elérhető.

A fedélzeti étkezés az utazás jellegéből adódóan vacsora volt, meglepően finom és bőséges. Nagy, vastag natúr csirkemell, paradicsomos tésztával és brokkolival, bulgursalátával, zsemlével, vajjal és süteménnyel, dobozos üdítővel. A környezettudatosság miatt bambusz evőeszközt adtak.

on board meal egyptair

Közvetlenül a leszállás előtt még egy kis csomagolt mézes desszertet osztottak a légiutaskísérők. A járat pontosan érkezett Kairóba. Érdemes az ablak mellé ülni és figyelni a kivilágított piramisokat, lenyűgöző látvány fentről is.

A kairói reptér nagy (Afrika második legnagyobb reptere), de könnyen átlátható. Érdekesség, hogy a 3-as terminálon belül egy múzeumot alakítottak ki. Az árak egyébként nem vészesek és a nyugati gyorsétterem márkák is megtalálhatóak. 2 órás átszállásunk volt, így gyorsan indultunk is tovább Nairobi felé.

Ezúttal egy újabb B737-es géppel repültünk. Ez egy éjszakai járat volt, így a pokrócot gyorsan magunkra húztuk és próbáltunk minél többet aludni. Ezen a járaton volt az ülésekbe épített fedélzeti szórakoztató rendszer, de én azt sosem szoktam használni.

on board egyptair seats

A kaja ezen a járaton számomra szerényebb volt, marhapörkölt rizzsel és zöldségekkel, hideg saláta, sütemény és dobozos üdítő. Tea és kávé természetesen mindkét járaton járt. Az ülések kényelmesek voltak és a légiutaskísérők is kedvesek.

Összességében pozitív volt az utazás, hiszen a járatok nem késtek, kaptunk fedélzeti ellátást és az ülések számomra kényelmesek voltak. Egyetlen negatívum, hogy a régebbi gépen a mosdóra ráférne egy erős felújítás.

Kenyáról egy hosszabb beszámolót fogok hamarosan közzétenni, addig is kedvcsinálónak egy fotó a szafariról.

A repülőjegyet számunkra az Egyptair biztosította. A cikk a mi véleményünket tükrözi.

Ajánlatok