Hogyan kerültük el a turistákat Mexikóban?

Nemrég érkeztünk haza Mexikóból, gondoltam hozok egy beszámolót a friss élményekkel, hátha valaki talál benne érdekeset. Augusztusban foglaltunk repjegyet AirCanadával Bécsből. Január 14-én indultunk, de az év első 2 hetében MINDEN rosszra fordult, amit csak el tudtok képzelni, mindennel lett valami probléma, ezért 13-án már kimentünk Ausztriába, mert tuti lekéstük volna a gépet, ha aznap hajnalban indulunk Pestről.

A bécsi reptér közelében kerestem szállást, találtam is egy tökéleteset egy éjszakára. Miután az eredeti szállásunkkal Mexicóban akadt egy kis félreértés, január első hetében foglaltunk újat, és egy Bookingos foglalás után sorra vontak le kétes pénzeket a számlánkról, amire a “kedves” Booking reakciója annyi volt, hogy “minek volt annyi pénz a számlán” (szerencsére az OTP 3 nap alatt visszautalta az ellopott összeget), így nem voltam hajlandó bookingon foglalni az ausztriai szállást is, megbeszéltem velük, hogy helyszínen fizetünk ha lehet, nagyon kedvesek voltak és rögtön belementek.

14-én reggel átmentünk Bécsbe, a Mazur Parkplatz-ot választottuk a parkoláshoz. Előre fizetés után emailben kapott QR-kóddal lehetett belépni a kapunál, leparkoltunk, majd ingyenes shuffle buszjárattal mentünk a reptérre. Egy 10 órás út Torontoig, 1,5 óra átszállás, majd 4 óra Cancunig, és meg is érkeztünk. Természetesen esett az eső. Előre foglaltunk transzfert a mytransfer.com oldalon, amivel tökéletesen meg voltunk elégedve. 2 hétre 87 euro volt a parkolás Bécsben és 40,75 euro a transzfer 4 főre Cancun reptértől Playa del Carmenig/út.

A szállásunk, Aruma Hotel*** jó helyen volt nagyon, annak örültünk, de amúgy nem teljesen olyan, mint képeken, első látásra csalódás volt, aztán megszoktuk, mert csak aludni jártunk vissza, úgyhogy nem zavart sok vizet. Az ott dolgozók bár kedvesek voltak, nem sokat beszéltek angolul, de nagyon mások sem. Tényleg nagyon nagy plusz a spanyol nyelvtudás, de nekünk csak minimális van (még; ezek után eldöntöttem, hogy megtanulok).

Első este a Sur Steakhouseban vacsoráztunk. Szeretjük a street foodot, és nagyrészt minden nap azt eszünk inkább, de nyaraláson egyszer elmegyünk egy nagyon jó étterembe, most erre esett a választásunk. Minden téren zseniális volt, elvileg a 3. legjobb steakház Playa del Carmenben. Az egyetlen negatívum talán az volt, hogy kb. megmondják, mennyi borravalót kell adnod, amit egyébként megérdemeltek, mert minden nagyon jó volt, de akkor se mondja meg senki, hogy mennyit adjunk. De ez sajnos egész Mexikóra érvényes volt.

A másik kedvenc helyünk az El Oasis Mariscos seafood étterem, isteni finomakat ettünk, de ne az 5. utca mellettibe menjetek, az drágább. A harmadik pedig egy reggeliző hely, a Madrez Cafe, ahol szintén istenieket reggeliztünk. Ezt a Frida Kahlo múzeummal szemben találjátok.

A programok 90%-a nagyon tetszett, voltunk Cozumelen, Isla Mujeresen, Xcaretben, quadoztunk a dzsungelben, megnéztünk egy föld alatti cseppkőbarlangot (nem a Rio Secreto, de ugyanolyan jó), elmentünk Chichén Itzába, úsztunk cenoteban, voltunk Valladolidban. A kedvenc partunk kétség kívül a Xpu-Ha Beach, csodálatos part.

A várakozásainkat minimálisan, de alulmúlta sajnos, volt valamennyi alga is, bár nem sok. Playa del Carmen partja semmi extra, vártuk a karibi jellegű partokat, de Xpu-Ha hozta csak a WOW érzést. Akumal és Tulum sajnos kimaradt, mert amikor lett volna időnk, akkor már nagyon algás volt webcam alapján, ezért nem mentünk végül. A partjai nem nyűgöztek le, a kulturális programok viszont zseniálisak, ha visszamennék, akkor inkább ezek miatt. A kaják nagyon finomak, de a vége felé már kezdett “unalmas” lenni a burrito-tacos-tortas-quesadilla négyes. Viszont TIPP: ha valóban helyi, isteni mexikói street foodot akartok enni, ráadásul durván olcsón, akkor nézzétek meg a 15-ös és a 2-es utca sarkán lévő parkot. (15 Avenida Norte, Centro, 77710 Playa del Carmen, Q.R., Mexikó a pontos cím).

Xcaret valóban nagyon jó élmény volt, arról szinte csak jókat olvastunk előtte is. Meglepő módon sokkal jobban jöttünk ki szervezett túra keretein belül, mintha saját autóval mentünk volna, és külön vettük volna meg a jegyeket. Cozumel egy kis ékszerdoboz, de nálunk a keleti oldal nyert. A nyugati oldal tele van beach barokkal, drága, rengeteg ember, mi pedig a nyugit szeretjük. A keleti parton bár volt kiszáradt alga, de fényévekkel szebb, és kb 10 emberrel találkoztunk összesen. Cozumelen béreltünk robogót, a legjobb döntés volt, körbementünk és nagyon tetszett. Isla Mujeres óriási csalódás, unalmas volt, rossz időt fogtunk ki sajnos, de azon kívül, hogy a part szebb lett volna, programlehetőség nem volt. Oda nem mennék vissza. Chichén Itzá – Valladolid megért egy látogatást, nagyon hangulatos volt. A quadozás a dzsungelben pedig a legjobb programunk volt körülbelül, imádtuk. Utána lementünk egy föld alatti cseppkőbarlangba, ahol egy folyóban úszkáltunk. Nem a Rio Secreto, de kb. a másik vége, mert megmondták, hogy az az amerikaiaknak van, drága, híres, tele emberrel. Ez fele annyiba sem került, ugyanolyan csodálatos volt, és négyünkön kívül még egy olasz pár volt ott, úgyhogy közel sem volt zsúfolt.