accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Jobb emberré válsz, ha tárgyak helyett élményekre költesz!

lanymajom /

Az utazás és az élmények még az egészségedre és a közérzetedre is jó hatással vannak. Itt a recept, hogyan válhatsz energikusabbá és egészségesebbé: tárgyak helyett inkább élményekre költsd a pénzed!

Több tanulmány is bebizonyította már, hogy az élmények hosszan tartó hálaérzetet és elégedettséget biztosítanak az embereknek. Ezzel szemben a tárgyaknak csak egy rövid ideig örülünk, nem alakul ki tőlük hosszan tartó hálaérzet.

Sokkal boldogabbak vagyunk a nyaralásról való hazaérkezéskor, mint például egy új ülőgarnitúra megvétele után. Sőt, egy jól sikerült nyaralást még évekkel később is emlegetünk, nosztalgiázunk, viszont a tárgyakról már nem beszélünk annyit, nem hangoztatjuk olyan gyakran, hogy milyen jó vételt csináltunk.

Az amerikai Cornell Egyetemen elvégeztek egy kutatást, ahol 1200 online vásárlási értékelést vizsgáltak meg. Az értékelések fele élményekről, mint például éttermi vacsoráról, színház előadásról, nyaralásról készült, a másik fele pedig tárgyakról (ékszerek, ruhák, bútorok, stb.). A kutatásban azt állapították meg, hogy sokkal több hálaérzet alakult ki az emberekben az élmények következtében. Egy nyaralásról vagy egy kellemes éttermi élményről írt poszt sokkal több érzelmet tartalmazott, mint a tárgyak értékeléséről írt bejegyzések.

Egy másik kutatásban 297 embert kértek meg, hogy gondoljanak egy mostanában törént vásárlásukra, amikor legalább 100 dollárt elköltöttek. A következő lépésben azt kérdezték meg ezektől az emberektől, hogy egy 1-től 9-ig terjedő skálán mennyire örültek ennek a vásárlásnak. Akiknek egy élményhez kötött vásárlás jutott az eszébe, azok nagyobb számot mondtak, mint akik tárgyakra gondoltak.

Egy másik felmérésben pedig azt vizsgálták, hogy milyen döntéseket hoznak az emberek az élmények és a tárgyak vásárlása után. A feladat szintén az volt, hogy gondoljanak egy nemrég történt vásárlásra, majd utána megkérdezték tőlük, hogy ha kapnának 10 dollárt, melyet el kéne osztaniuk egy idegennel, akkor mekkora összeget hagynának maguknak. Azok, akik egy élménnyel kapcsolatos vásárlásra gondoltak, 1-2 dollárral többet adtak volna oda másnak és kevesebbet hagytak volna maguknak, mint akik tárgyakra költöttek.

A pszichológia kutatók szerint ha egy kicsivel is kevesebb pénzt költünk tárgyakra és a megmaradt összeget inkább élményekre szánjuk, akkor sokkal elégedetebbé és boldogabbá válunk, továbbá együttműködőbbek és kedvesebbek leszünk egymással.


Forrás

Ajánlatok