Megállapodás a Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Wizz Air között, javítanak a kommunikáción
A Fogyasztóvédelmi Hatóság 2022 augusztusában indított, a Wizz Air kereskedelmi gyakorlatát vizsgáló eljárása lezárult. A Hatóság a légitársaság 2022. január 1. és a 2022. augusztus 15. közötti időszakban tanúsított kereskedelmi gyakorlatán túl a visszautasított beszállásokat, a hosszabb késéseket, illetve járattörlés esetén az utasoknak fizetendő kártérítést, valamint a légitársaság a kártérítési kérelmekre történő 30 napon belüli válaszadásának gyakorlatát vizsgálta.
A Hatóság az eljárás során megállapította, hogy a Wizz Air a vizsgált időszakban mulasztásokat követett el, ezért a légitársaság az eljárás során a hatóságokkal együttműködve vállalásokat tett.
Ezek a vállalások közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra a Wizz Air által nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják az informatikai fejlesztésekkel, melyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasok számára biztosítandó segítségnyújtást, mind a légitársaság weboldalán elérhető önkiszolgáló lehetőségeken keresztül, a repülőtereken, mind pedig az elérhető ügyfélszolgálati csatornákon. Az utasok megfelelő tájékoztatása, és nem várt esetekre való felkészítése érdekében a Wizz Air a fentieken túl széleskörű edukációs kampányt folytat az utasjogokkal kapcsolatban.
A légitársaság továbbra is kész együttműködni az Igazságügyi Minisztériummal és Budapest Főváros Kormányhivatalával a szolgáltatások minőségének javítása érdekében.