Fontos változás a Wizz Air kézipoggyászokkal kapcsolatban!
A Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága újabb lépéseket tesz afelé, hogy vedd fontolóra az elsőbbségi beszállás vásárlását. A korábbi közlemény szerint:
azok az utasok, akik további kézipoggyászra tartanak igényt, a WIZZ Priority szolgáltatással még egy legfeljebb 40x30x18 cm méretű táskát felvihetnek a fedélzetre és ülésük alatt elhelyezhetik. A Priority szolgáltatás egyúttal azt is biztosítja, hogy az utas az elsők között szállhat be a repülőgépbe és ingyenes kézipoggyászát garantáltan magával viheti a fedélzetre.
Ez továbbra sem változik, viszont aki nem vásárol, elvileg garantáltan nem viheti fel a poggyászát az utastérbe.
Ez miért is rossz?
A feladott poggyászra megérkezéskor várnod kell. A várakozási idő extrém esetben egy késői érkezés alkalmával a budapesti repülőtéren akár egy óra is lehet. Ha fapados társaságokkal átszállással utazol, akkor sokkal hosszabb tranzit idővel kell számolnod. Korábban írtunk a poggyászokból eltűnő értékekről, ami a média nyomása miatt normalizálódni látszódik, de még mindig adódhatnak kellemetlenségek. Nem is beszélve az elveszett, sérült táskákról. Hátizsákkal utazóknak nem ajánlott a kemény fedeles bőröndök közé adniuk a táskáját, már csak a szennyeződések miatt sem.
A WIZZ elsőbbségi beszállás díja
- 1.650 Ft – 3.300 Ft online vásárlás vagy a Wizz Air telefonos ügyfélszolgálatán keresztül végzett vásárlás esetén;
- 8.250 Ft repülőtéri vásárlás esetén;
Tehát egy retúr repülőjegy esetében 3.300 vagy 6.600 forint pluszköltséggel kell számolnod. Felmerülhet a kérdés, hogy ha az összes utas megveszi az elsőbbségi beszállást, akkor hogyan férnek fel a bőröndök (amik egyébként korábban felfértek), de információnk szerint korlátozva van az WIZZ Priority-t vásárolhatók száma.
Wizz Air a kérdéseinkre az alábbi választ küldte:
“A WIZZ változtatott a beszállás folyamatán a kézipoggyász fedélzeti szállítására vonatkozóan a lehető leggördülékenyebb beszállás és a járatok nagyobb pontossága érdekében, különösen a magas kihasználtságú járatok esetében. Az új intézkedés célja, hogy minimálisra csökkentse a poggyászkezeléshez kapcsolódó késéseket és növelje az utazók elégedettségét azáltal, hogy előre tisztázott irányvonalakkal szolgálunk. A légitársaság célja, hogy a lehető legalacsonyabb viteldíjakat biztosítsa, miközben több lehetőséget nyújtson az utazóknak, hogy testre szabhassák foglalásukat és csak a választott szolgáltatásokért kelljen fizetniük. Ez maximális rugalmasságot ad utasainknak, míg továbbra is igazán alacsonyan tudjuk tartani jegyárainkat. Az alapdíj minden esetben tartalmazza az ingyenes kézipoggyászt, ugyanakkor a korlátozott fedélzeti tér miatt nem minden utas csomagja fér be a fedélzeti tárolókba.