A gazdaságosság jegyében olcsóbban árusítja az utazás végén a Lufthansa azt a kaját, amit amúgy kidobna
Nagyon nagy fénykorát éli mostanság a “zero waste” mozgalom, azaz, hogy minél kevesebb szemetet termeljünk. Ez vonatkozik az ételekre is. A Lufthansa ezért azzal az ötlettel állt elő, hogy szeretne minél kevesebb élelmiszert kidobni, ezért a jövőben röviddel a leszállás előtt kedvezményes áron kínálja a megmaradt fedélzeti ételeket.
A légitársaság a Frankfurtba és Münchenbe tartó, hosszabb európai járatain 3,50 eurós “last minute” áron árulja ezeket a termékeket. Az ajánlat csak a romlandó ételekre és süteményekre vonatkozik, amelyeket higiéniai okokból meg kellene semmisíteni a leszállás után.
Az ételek normális esetben ennél sokkal többe kerülnek, hiszen a menü ára 11,90 €, a süteményé 4,20 €. Ingyen már hosszabb ideje csak egy üveg vizet és egy kis csokoládét ad a légitársaság. Friss ételeket – amelyeket kizárólag színezékek és tartósítószerek hozzáadása nélkül készít el a Lufthansa catering-szolgáltatója – csak a legalább 60 perces utakon kapnak az utasok.
A kezdeményezés, amellett, hogy pótlólagos bevételt jelent a cégnek, fenntarthatósági célokat is szolgál.
A Lufthansa leányvállalatainál, a Swissnél, az Austrian Airlinesnál és a Eurowingsnél tavaly már 80 ezer élelmiszerterméket értékesítettek az utasoknak ilyen módon.
A Lufthansa különböző intézkedéseinek köszönhetően 2022-ben a megelőző évhez képest arányosan 45 százalékkal kevesebb romlandó élelmiszer landolt a szemetesben.
Forrás: Turizmus.com