Google Asszisztens: megjósolom, késni fog-e a járatod!
A Google új funkcióval tervezi bővíteni a Google Asszisztens szolgáltatásait: információt kaphatunk arról, hogy várhatóan késni fog-e a repülőnk. A Google Flights már eddig is közölt erre vonatkozó adatokat, azonban a jövőben jóval egyszerűbb lesz ezeket elérni: csupán egy kérdést kell feltennünk a Google Asszisztens számára.
A Google a jóslatokkal algoritmusokat és statisztikai modelleket, valamint a járatok korábbi közlekedésére vonatkozó adatait együttesen felhasználva rukkol elő, amely állításuk szerint az esetek mintegy 85%-ában megbízható információkat eredményez. Ráadásul, az Asszisztenstől jó eséllyel nemcsak az esetleges késés mértékét tudhatjuk majd meg, hanem annak miértjét is.
Más applikációkkal és weboldalakkal szemben a Google Asszisztens forradalmisága abban rejlik, hogy nem csupán tényleges késésekről tájékoztat majd minket, hanem előrejelzést is kapunk tőle. Az Apple például késés esetén értesítést küld a mobilunkra, amennyiben digitális beszállókártyával rendelkezünk a Wallet alkalmazásban. A legtöbb légitársaság applikációja szintén hasonlóképpen jár el, esetleg e-mailt vagy SMS-t is küldenek. A Google ezzel szemben azt ígéri, hogy még az előtt megjósolja a késéseket, mielőtt a légitársaságok bejelentenék azokat. Mindezt egyébként bárki megteheti némi kutakodás árán, hiszen olyan oldalak segítségével, mint például a FlightAware, kiszúrhatjuk, ha a gépünk várhatóan késve fog érkezni, ezáltal pedig továbbindulni is. A Google új szolgáltatása viszont ezt a keresgélést jelentősen egyszerűbbé teszi majd.
Sokan már fel is tették a kérdést: miért lehetséges, hogy a Google előbb lesz képes jelezni egy késést, mint maga a légitársaság? Egyesek szerint a 85%-os valószínűség bár nagyon jól hangzik, hivatalos bejelentésekhez mégis nagyon kevés, hiszen azok általában automatikusan olyan eljárásokat vonnak maguk után, mint egyes utasok átfoglalása más járatokra, amit bizonytalan adatok alapján megkezdeni némileg problematikus lenne. Mások szerint a légitársaságok noha sokszor előre tudnák jelezni a késést, abban érdekeltek, hogy az utasok ott legyenek a reptéren és becsekkoljanak menetrend szerint, a hozzájuk tartozó földi kiszolgáló személyzet munkáját ugyanis csak így tudják megfelelően szervezni.
Forrás: The Verge