Ha kártérítésről van szó, elfelejti a repült távolságot a Wizz Air?
Az Utazómajmok világmegváltó csoportjában egyre több kritika éri a Wizz Air panaszkezelését, vagyis annak hiányát. Néhány napja Vivien posztolt kétségbeesetten egy bejegyzést, melynek igen tanulságos és sikeres végkimenetele lett.
Még 2017 júliusában késett a gépük több, mint 7 órát Mallorca – Budapest útvonalon. A légi utasok jogai szerint 1500 kilométer feletti távok esetében 400€ kártérítés jár 3 órát meghaladó késések esetében, ha annak okát nem időjárási körülmény, sztrájk, vagy egyéb vis major okozták.
A Wizz Air 250€ kártérítést ajánlott fel, ennyit ismertek el Vivien elmondása szerint. Leveleire, melyben megkérdőjelezte az összeg valódiságát, Augusztus 7 óta nem kapott választ. Mivel elektronikus úton egész egyszerűen nem reagáltak, így telefonon, az emelt díjas ügyfélszolgálatot hívta több alkalommal. Kérdéseire egyszer sem reagáltak érdemben, a munkatársak szerint “hónapokkal el vannak havazva”, de megígérték, hogy szólnak a hölgynek, akivel korábban levelezett, és 7 napon belül választ ígértek. Az azóta eltelt több, mint 3 hónap alatt mégsem érkezett semmi.
Vajon a Wizz Air rosszul tudja, hogy Mallorca és Budapest között mekkora a távolság? Szívből reméljük, hogy nem, hiszen az komolyabb problémákat is okozhat.
Reméljük, hogy “csak” a légi utasok jogaival nincsenek tisztába, vagy véletlenül rossz számot írtak, ezért küldhették ki a panaszkodó utasoknak az alábbi levelet.
Mások is panaszkodtak
A hozzászólások között volt olyan hölgy, aki 3 hónapig folyamatosan hívogatta az ügyfélszolgálatot, rengeteg panaszt írt emailben is, de sajnos nem jutottak egyről a kettőre. Ügyvédi felszólításra hirtelen minden megváltozott, és 3 nap alatt ki is utalták a kártérítést az utas részére.
Krisztina az alábbi levelet küldte nekünk:
“A járatkésés után rögtön megírtuk a panaszt a Wizz Air panaszkezelő oldalán, majd néhány nap múlva érkezett egy válasz, miszerint készséggel megtérítik a várakozás ideje alatt fogyasztott étel-ital árát, számla ellenében. Természetesen nem erre a válaszra számítottunk, majd a megfelelő törvényi hivatkozásokkal alátámasztva felhívtuk a figyelmüket arra, hogy fejenként 400 EUR kártérítésre vagyunk jogosultak. 3 és fél héttel később érkezett a válasz, hogy valóban, jogosultak vagyunk a kártérítésre, írjuk meg a banki adatokat az utaláshoz. Ezt azonnal meg is tettük és innentől kezdve meg is szakadt a kommunikáció, utalás nem érkezett és azóta egy e-mailre sem válaszolnak. Telefonon nagyon kedvesek és mindhárom alkalommal biztosítottak róla, hogy felveszik velem a kapcsolatot/hamarosan utalnak. Azóta is várjuk, most már több, mint 5 hónapja. :(“
Mások szintén sok sikertelen levélváltás után ügyvéd helyett erre szakosodott céget bíztak meg, ily módon őket is kártalanította a társaság.
Na de vissza Vivien ügyéhez.
Elmondása szerint a 7 órás várakozás alatt egy pohár vizet sem kaptak, de ami a legjobban zavarta, az a bánásmód amiben részesültek, illetve a minősíthetetlen hangnem. Mivel esti járatról volt szó, egyébként a légitársaságnak hotelt, transzfert, és ételt is kellett volna biztosítani.
Anikó ugyanazon a gépen utazott, neki sikerült elérnie, hogy megkapják a kártérítést, ráadásul az 1.500 km feletti út esetén járó 400 eurót. Neki elég volt “2 héten keresztül minden nap” telefonálnia – elmondása szerint.
Segített a csoport?
Vivien bejegyzése után 6 nappal végül a Wizz számára is kiderült, hogy 1.593 kilométerre van a mallorcai repülőtér, így levélben tájékoztatták arról, hogy kifizetésre került a helyes összeg.
Azt nem tudjuk, hogy van-e összefüggés a nyilvánosság és a pozitív elbírálás között, azonban azt tanácsolom mindenkinek, hogy utazás előtt olvasgassa a légi utasok jogait, hiszen nem csak a Wizz Air kártérítéseire lehet panasz. Általánosságban elmondható, hogy amíg a légitársaságok pontosan betartatják a súlyt és a centiket, ha náluk a labda, sokkal elnézőbbek magukkal szemben.
A kérdéssel kapcsolatban a légitársaságot is megkerestük, amint válaszolnak, közzétesszük az álláspontjukat.
[FRISSÍTÉS: 16:08] A Wizz Air közleményét teljes egészében bemásolom:
“Bár egyes eseteket a Wizz Air nem kommentál, a légitársaság a járatok esetleges késése vagy a repülőút megszakítása esetén mindenkor szigorúan a vonatkozó EU-s jogszabálynak, azaz a 261/2004/EK rendeletnek (Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (2004. február 11.) visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről) megfelelően jár el.”