Hogyan használd a hashtageket (#) a konverzió növelésére?
A „hashtag” egy olyan metaadat, amely egy kifejezésből és egy kettőskereszt jelből áll. A hashtag tulajdonképpen egy címke, amelyet a közösségi médiában az érdeklődési körök azonosítására, csoportosítására használnak. Nagyon hatásos új követők elérésére, de ehhez nem elég találomra odabiggyeszteni egy hashtaget a posztjaidhoz, hanem tudatosan kell használni. Ehhez adunk néhány tippet.
A hashtag története
Az első hashtag 2007-ben jelent meg a Twitteren, Chris Messina posztjában, aki a kereshetőséget kívánta javítani a # szimbólum és a keresőszó összekapcsolásával. Igazán népszerűvé a 2010-es évek közepén vált. A kettőskereszt jel hozzáadásával az adott bejegyzés bármely szava kulcsszóvá változtatható. Erre a szóra kattintva egy lista jelenik meg az adott kulcsszót használó bejegyzésekből.
A hashtag használata
A hashtag létrehozása nem bonyolult, mindössze néhány szabályt kell betartani:
- Mindig a # jel az első, amit közvetlenül követnek a betűk vagy számok
- Minden szót egybe kell írni, nem lehet benne szóköz
- A kis- és nagybetű között a hashtagekben nincs különbség, ezeket legfeljebb kiemelésre használhatod
- Lehet számokat is a hashtagbe tenni, viszont különleges írásjeleket nem
- Az ékezetes és az ékezet nélküli variációk külön hashtagnek számítanak
- Érdemes utánajárni, hogy más használta-e már az általad választott hashtaget, valamint hogy a hashtag ne egyezik-e valamilyen felhasználónévvel
- A hashtaged legyen releváns az adott témában és legyen egyértelmű, lehetőleg rövid, megjegyezhető
- Az általános hangulatjelölő hashtagek felejthetők
- Ha van értékes mondanivalód, használd a releváns hashtageket, hogy emeld az ismertségedet
További tippekért nézz körül a WPKurzus tananyagai között!
Üzleti és marketingcélú használat
A hashtagek a vállalkozások számára is jól használhatók, alapvetően a következőkre:
- célközönség kutatására – a hashtag megosztói
- bizalom, lojalitás növelésére – cselekvést vagy érzelmet kiváltó, sürgető, kérdő
- brandépítésre – állandó, szezonális vagy kampányhoz kapcsolódó
A legprofitábilisabb hashtag megtalálásához kutatást kell végezni, például a Hashtagify, a Keyword Tool, Rite Tag vagy BrandMentions eszközökkel.
Hashtagek a különböző platformokon
A Facebookos hashtagek népszerűség és dátum szerint is csoportosítanak, és többféle szűrőfeltételt is be lehet állítani, például személyre, időpontra, helyre.
Az Instagram oldalad esetében érdemes 1-2-re korlátozni a hashtagek számát. Ez a platform a legkiválóbb a vizuális tartalom tagelésére, itt viszont lehet nagyobb számú címkét is használni, amelyeket a kommentben célszerű elhelyezni.
A Twitteren az üzenetekben elhelyezett linkek és hashtagek együttes használatával jó eredményeket lehet elérni, azonnal a weboldaladra tudod terelni az érdeklődőket.
A YouTube esetén szinte mindenhol el lehet helyezni a hashtageket.